همشهری آنلاین: تاسوعای هر سال یادآور رشادت‌های علمدار کربلا و حماسه‌های سقای تشنه لبان است، اما این روز بزرگ برای مردم شهیدپرور چابهار چند سالی است که خاطره تلخ دیگری را نیز تداعی می‌کند.

شهدا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ساعت ۱۰:۳۰ روز چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۹ خورشیدی برابر با تاسوعای حسینی ۱۴۳۲ هجری قمری، در حالی که جمعیت عزادار و بر افروخته از عشق و ارادت به سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) غرق عزاداری و نوحه سرایی‌اند، صدای مهیب انفجار بمب فضای شهرستان چابهار را پر می‌کند.

دل‌های عاشقی که در رسای علمدار عشق حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) و شهدای کربلا به خیل عزاداران حاضر در دسته‌جات عزاداری پیوسته بودند لحظاتی است که دیگر از تپش افتاده است و به معراج که همان آرزوی هر انسان آزاده و شهادت طلبی است رسیدند تا برای ابدیت یادشان قلب‌های عاشقان شهادت را به تپش بیاندازد.

سرهنگ پاسدار "حسینعلی کول" فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چابهار به مناسبت سالروز انفجار تروریستی تاسوعای حسینی این شهرستان در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: دشمن به خیال خام خود می‌خواست با انجام چنین اقدامی به اختلاف بین شیعه و سنی دامن بزند که به فضل خدا و با بصیرت مردم چابهار در این راه ناکام ماند.

فرمانده سپاه چابهار اظهار داشت: این اقدام تروریستی و موارد مشابه آن تنها کار منافقین و تروریست‌هایی است که ملعبه دست استکبار شده‌اند و مردم فهیم و ولایتمدار چابهار و سیستان و بلوچستان، دست استکبار را خوانده‌اند و همواره خود را مطیع فرامین و تدابیر رهبر معظم انقلاب می‌دانند.

وی تصریح کرد: دشمن با اتکا بر خیالات و توهمات واهی خود آمده بود تا با ایجاد دودستگی بین مردم اهل سنت و تشیع از آب گل آلود ماهی بگیرد، اما بصیرت بالای مردم چابهار، خواب راحت را از چشمان سردمداران و حامیان تروریست‌ها گرفت.

کول در ادامه افزود: در بین شهدای تاسوعای حسینی هم اهل تسنن بودند و هم اهل تشیع که این همراهی اهل تسنن و تشیع در شهادت، خود دلیلی بر عمق وحدت بین سنی و شیعه در ایران اسلامی است.

وی همچنین ادامه داد: مردم شهیدپرور چابهار اعم از سنی و شیعه به شهدای خود افتخار می‌کنند و با تمام وجود و جدیت فراوان ادامه دهنده راه شهدای خود هستند.

فرمانده سپاه چابهار با اشاره به ادامه راه شهیدان توسط خانواده آنان گفت: خانواده شهدای تاسوعا پس از این حادثه تأسف‌بار، بیش از پیش به میدان آمده و مسئولیت حراست و حفاظت از مردم در برابر تروریست‌ها را بر عهده گرفته‌اند. برادر "شهید چراغ مکان" (یکی از شهدای اهل سنت حادثه تروریستی تاسوعای حسینی)، شب گذشته در مقابل "مسجد آل رسول(ص)" کار حفاظت از عزاداران حسینی را بر عهده گرفته بود و هنگامی که از او پرسیدم خسته نمی‌شوید که به صورت مداوم مشغول حراست از عزاداران حسینی هستید در پاسخ گفت «ما خستگی را خسته می‌کنیم و همواره در راه شهدا و رهبر فرزانه انقلاب گام برمی داریم.».

سرهنگ کول، مردم چابهار را ادامه دهندگان واقعی راه شهدا توصیف کرد و افزود: مسئولیت برقراری امنیت در چابهار بر عهده خود مردم است و امنیت پایدار چابهار به دلیل همین مردم محور بودن برقراری امنیت است.

فرمانده سپاه چابهار در خاتمه اظهار داشت: مراسم سالروز گرامیداشت شهدای انفجار تاسوعای حسینی با شکوهی بیشتر از گذشته همزمان با مراسم عزاداری سقای دشت کربلا در محل شهادت شهدای تاسوعای چابهار برگزار خواهد شد.

کد خبر 238654
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز