همشهری آنلاین: مراسم دومین سالگرد شهادت شهید حسن طهرانی‌مقدم و شهدای اقتدار موشکی سپاه برگزار شد.

تهرانی مقدم

به گزارش فارس، مراسم دومین سالگرد شهادت شهید حسن طهرانی مقدم و شهدای اقتدار موشکی سپاه ظهر امروز در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) سپاه تهران برگزار شد.

در این مراسم سرلشکر قاسم سلیمانی، سردار حسین دهقان، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، امیر موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، سرلشکر باقری معاون ستاد کل نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری، نوبخت سخنگوی دولت، امیر سلامی معاون ستاد کل نیروهای مسلح، سردار احمد وحیدی، حجت الاسلام مهدی طائب، محمدرضا میرتاج‌الدینی، سردار حسین سلامی، سردار ربانی، سردار احمدی مقدم، مصطفی محمد نجار، سردار امیرعلی حاجی زاده، سردار محسن کاظمینی، سردار پاکپور، وحید حقانیان، محمد باقر قالیباف، محسن رضایی و جمعی از فرماندهان و مسئولان کشوری و لشکری حضور داشتند.

سردار شهید حسن طهرانی مقدم که به پدر موشکی ایران مشهور است، 21 آبان سال 90 بر اثر انفجار در یکی از پادگانهای موشکی سپاه پاسداران به همراه جمع دیگری از همرزمان خود در حوزه موشکی به شهادت رسیدند.

این شهید بزرگوار نقش بسزایی در تولید افزایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران داشته و ایران را به یک قدرت موشکی نیرومند تبدیل کرد.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، در حاشیه این مراسم گفت: شهید طهرانی‌مقدم ما را در دو حوزه موشک‌های زمین به زمین به خودکفایی رساند و ایده‌های ایشان موجب پیدایش قدرت‌های موشکی مبتکرانه شد.

سردار جزایری نیز اظهار داشت: اقدامات شهید طهرانی‌مقدم و همراهانش باعث شد ابرقدرت‌های دیروز و امروز توان هیچگونه اقدامی نظامی در مورد ایران نداشته باشند.

سردار احمد وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی نیز با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید طهرانی مقدم اظهار داشت: با وجودی که 2 سال از شهادت این شهید بزرگوار ما و همراهان ایشان می‌گذرد، یاد او همچنان تازه و زنده است و این ناشی از نقش برتر ایشان در دوره‌های مختلف فعالیت در طول حیات ایشان است.

وی ادامه داد: شهید طهرانی‌مقدم موسس و پایه‌گذار حرکت موشکی در جمهوری اسلامی ایران بود که امروز این قدرت موشکی بزرگترین قدرت بازدارندگی را برای ما ایجاد کرده است.

سردار وحیدی افزود: شهید طهرانی‌مقدم در هر نقشی که ظاهر شد، اعم از رزمنده عادی و یا فرمانده جبهه و یا یک محقق و دانشمند و به‌طور کل در همه زمینه‌ها خیلی خوب درخشید و با پشتکار اخلاص، توکل و نهراسیدن از عدم موفقیت‌ها درخشید و باعث شد خیلی از جوانان راه ایشان را دنبال کنند.

حجت‌الاسلام مهدی طائب نیز به عنوان سخنران در این مراسم، به ابعاد مختلف شخصیتی و معنوی شهید طهرانی مقدم پرداخت و گفت: این شهید بزرگوار در تمامی جهات یک الگو بود که با رفتار و عمل خود توانست دلهای زیادی را به دست بیاورد.

سردار سید محمد حجازی معاون ستاد کل نیروهای مسلح نیز با اشاره به محبوبیت بی نظیر سردار شهید طهرانی مقدم در میان مردم و بخصوص جوانان گفت: مردم ما با از دست دادن ایشان احساس می‌کنند که یک خدمتگزار را از دست داده‌اند.

وی افزود: وقتی کسی صادقانه به مردم خدمت می‌کند، مردم هم صادقانه از او تجلیل می‌کنند و از روی علاقه به او عشق می‌ورزند ولو اینکه سال‌های سال از شهادتش گذشته باشد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر خصوصیت خلوص نیت و خدمتگزاری به مردم وجود داشته باشد، این برای همه می‌تواند تکرار شود.

سردار حجازی با بیان اینکه شهید طهرانی مقدم دستاوردهای بزرگی در حوزه موشکی داشت، تاکید کرد: این دستاوردهایی که امروز به دست آمده مرهون خدمات شهید طهرانی مقدم است.

وی ادامه داد: خدماتی که شهید طهرانی مقدم در حوزه موشکی ارائه کرده، به‌گونه‌ای است که می‌توانیم بگوییم که پیشرفت شگرف موشکی امروز ما مرهون تلاش‌های وی است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: شهادت شهید طهرانی مقدم به لطف خدا تاثیر منفی بر روند دفاعی ما در عرصه موشکی نگذاشت. وی تا اندازه‌ای توانسته نیروهایی را تربیت کند. البته نیروهای ما در دانشگاه‌ها، یگان‌های عملیاتی و در صنعت تربیت شده‌اند که جای وی را پر کرده‌اند.

سردار حجازی خاطر نشان کرد: قطعا شهید طهرانی مقدم جای خودش را داشت و اگر زنده بود می‌توانست خدمات خیلی بیشتری به عمل بیاورد اما به لطف خدا نیروهایی هم که هستند، کمتر از شهید حسن طهرانی‌مقدم نیستند.

کد خبر 238515
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز