همشهری آنلاین: جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: منطقه برای تامین امنیتش نیازی به حضور بیگانگان ندارد و سرازیر شدن انواع تسلیحات نظامی نیز گره ای را باز نخواهد کرد.

به گزارش مهر، دریادارعلیرضا تنگسیری صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح مسابقات قرآنی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد گفت: آن دسته از کشورهایی که فکر می‌کنند خرید تجهیزات و تسلیحات نظامی امنیت آنها را تضمین می‌کند بدانند تجهیزات صرف امنیت منطقه را برقرار نخواهد کرد.

جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه وجود نیروهای مومن، فداکار و ایثارگر که شهادت را برای خودشان پیروزی می‌دانند اصلی‌ترین و با اهمیت‌ترین عنصر تامین امنیت کشورها محسوب می‌شود افزود: هنگامی که تجهیزات در دست یک چنین افرادی قرار گیرد در حفظ امنیت موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی به قصد ادامه حضور شان در منطقه و همچنین درآمدزایی برای شرکت‌های تولید کننده سلاحشان سعی در ایجاد تفرقه در بین ملت‌ها و دولت‌ها دارند تاکید کرد: چه بسیار کشورهایی که سلاح های بسیاری انباشته کرده اند اما به هیچ عنوان توان مقابله با زورگویان را ندارند.

دریادار تنگسیری با اشاره به برخی ایران هراسی‌هایی که از جانب دشمنان دولت و ملت ایران صورت می‌پذیرد ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز قصد دخالت یا تجاوز به کشوری را نداشته و فقط بدنبال حفظ منافع ملی خودش است.

وی سپس با اشاره به بومی گرایی در نیروهای نظامی کشور بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: بیش از 23 هزار نیروی متخصص و کارآزموده در نیروی دریایی کشور آموزش دیده و آماده دفاع از مرزهای کشور هستند.

جانشین نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: منطقه برای تامین امنیتش نیازی به حضور بیگانگان ندارد و سرازیر شدن انواع تسلیحات نظامی نیز گره‌ای را بازنخواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به مسائل جانبی از جمله مشکلات زیست محیطی که حضور ناوهای عظیم غربی در منطقه برجای می گذارد تصریح کرد: در صورت هرگونه اتفاق غیر منتظره یا حادثه‌ای برای ناوهای غربی بیشترین آسیب به همین کشورهای عربی منطقه وارد خواهد شد.

دریادار تنگسیری گفت: ما اعتقاد داریم در دریا اگر با معنویت و اگر با عنایت خداوند ظاهر شویم در برابر نیروهای قسم خورده انقلاب با تجهیزات مدرنشان موفق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ما زمانی پیروز هستیم که به حقانیت خود اعتقاد و به قرآن کریم عمل کنیم اظهار کرد:عقل سلیم حکم می‌کند وقتی دشمنان به ما چنگ و دندان نشان می‌دهند خودمان را در مقابل آنان آماده کنیم واین سرافرازی مردم ایران است که در اتکاء به خدا قرآن و ائمه اطهار متبلور شده است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه به رزمایش های این نیرو اشاره و تصریح کرد: انجام رزمایش‌های مختلف که کل سپاه در آن حضور دارند باعث افزایش آمادگی در این نیروها می‌شوند زیرا فرمانده کل قوا در این موضوع تأکید فراوانی دارند.

کد خبر 239557
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز