همشهری آنلاین: احسان باکری فرزند شهید حمید باکری و رحیم احمدی روشن پدر شهید مصطفی احمدی روشن که به حج مشرف شده‌اند با حضور در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی حج 92، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر در این دیدار، به نقش تحول‌زایی سفر حج  اشاره کرد و ضمن اینکه آمرزش گناهان، تغییر اخلاق و نورانیت را از آثار و برکات سفر معنوی حج در زندگی برشمرد، اوقات پس از ایام تشریق را فرصتی برای محاسبه نتایج این سفر برای حاجی دانست.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به روایات اسلامی، حج را مایه آرامش روحی دانست و گفت: حاجی تا وقتی که آلوده به گناه نشده است می‌توان نورانیت را در چهره‌اش دید.

وی افزود: اگر کسی به این سفر نورانی بیاید و صبور و باتقوا نباشد و با همسفران خود به خوبی برخورد نکند، خداوند به او توجهی نخواهد کرد.

سرپرست حجاج ایرانی در آستانه بازگشت حجاج به کشورمان گفت: با وجود اینکه ایام تشریق و مناسک حج به پایان رسیده است اما هنوز هم فرصت باقی است تا زائر سرزمین وحی دست خالی از این سرزمین بازنگردد و بتواند به مقام رضا برسد و از مکه و مدینه برود.

وی گفت: به شکلی به کشور برگردید که بتوانید همه عمرتان با خدا زندگی کنید و از خدا جدا نشوید.

بر طبق این گزارش، جمعی از اعضای خانواده‌های ایثارگران، رزمندگان و شهدای انقلاب اسلامی با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در محل بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه دیدار کردند. در این دیدار پدر شهید مصطفی احمدی روشن، فرزند شهید باکری و برخی اعضای خانواده‎های شهیدان مهدی و حمید باکری حضور داشتند.

کد خبر 235615
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز