همشهری آنلاین: همایشی با عنوان بررسی سلسله عملیات­های غرب اهواز در سال اول جنگ با محوریت عملیات آزادسازی سوسنگرد ۲۶ آبان‌ماه در هفت محور پژوهشی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران(دافوس) برگزار می‌شود.

حسین ولی وند

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم حسین ولی وند، فرمانده دافوس آجا در نشست مطبوعاتی که صبح امروز در محل این دانشگاه برگزار شد، گفت: این همایش همزمان با سالروز عملیات غرور آفرین آزادسازی سوسنگرد در 26 آبانماه و با حضور مقامات عالی رتبه نظامی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و دانشجویان نیروهای مسلح در محل این دانشگاه برگزار خواهد شد.

امیر سرتیپ دوم ولی وند در ادامه درباره محور‌های پژوهشی این همایش توضیح داد: همایش بررسی سلسله عملیات­های غرب اهواز در سال اول جنگ در هفت محور: جایگاه رهبر فرزانه انقلاب به عنوان نماینده امام(ره) درعملیات آزادسازی سوسنگرد، تحلیل رویداد‌های سال نخست جنگ تحمیلی با تأکید بر دفاع از خرمشهر و سوسنگرد، نقش دین در دفاع مقدس، تجزیه و تحلیل عملکرد رزمندگان اسلام در عملیات غرب اهواز با بررسی عملکرد لشکر 92 زرهی خوزستان و همچنین ثبت خاطرات رزمندگان آن دوران در قالب کتاب برگزار می‌شود.

فرمانده دافوس ارتش با بیان این‌که فراخوان ارسال مقاله برای این همایش از مدتها قبل انجام و آخرین مهلت برای ارسال مقاله‌ها نیز 20 مهر‌ماه تعیین شده، تصریح کرد: تاکنون دبیرخانه این همایش بیش از 100 مقاله دریافت نموده که در حال بررسی آن هستیم.

وی ادامه داد: بررسی آثار رسیده همایش توسط هیئت داوران در حال انجام است که در نهایت برترین ارسال ارائه شده در روز همایش معرفی و از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

امیر سرتیپ دوم ولی وند در پایان هدف از برگزاری این همایش را شناساندن و تحلیل عملیات­های دوران دفاع مقدس به نسل جوان و امروزی عنوان و خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس همانند گنجینه­ای ارزشمند است که با ثبت خاطرات و تحلیل وقایع آن دوران می­توان از آن در آینده بهره­برداری مناسب نمود.

کد خبر 238481
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز