گروه شهری: با انتقال پایانه‌های غرب، شرق و جنوب به محدوده‌های بیرون از پایتخت، حدود ۷۳ هکتار از اراضی پایتخت در مناطق پرترافیک و پرتراکم آزادسازی می‌شود.

پایانه

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهر تهران با اعلام این خبر به همشهری گفت: پایانه غرب با مساحت 50هکتار بزرگ‌ترین پایانه شهر تهران محسوب می‌شود که بیشترین میزان جابه جایی مسافر از تهران به شهرهای مختلف کشور را انجام می‌دهد.
محمدرضا حاجی‌بیگی با اشاره به اینکه پایانه غرب جابه جایی مسافر به 5کشور همسایه را نیز به‌عهده دارد، افزود: فرسودگی پایانه‌ها، امکانات و وسایل آنها ازجمله مشکلاتی است که با آن روبه‌رو هستیم. به این منظور در نظر داریم با تغییر مکان پایانه‌های مسافربری پایتخت آنها را به خارج از محدوده شهر منتقل کنیم.

به گفته وی برای انتقال پایانه غرب در محدوده بزرگراه آزادگان تقاطع آیت‌الله سعیدی 30هکتار زمین درنظر گرفته شده است.
حاجی بیگی همچنین از انتقال پایانه شرق در آینده نزدیک خبر داد و افزود: پایانه جدید شرق حوالی بیمارستان سرخه حصار هم‌اکنون در حال آماده‌سازی‌ است تا با انتقال این پایانه بخش عمده‌ای از ترافیک و مشکلات پایانه شرق فعلی که مساحتی در حدود 3هکتار دارد رفع شود.

به گفته مدیر عامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهر تهران، در حال حاضر پایانه‌ای موقت با ظرفیت 120هزار نفر در محل جدید پایانه شرق در حال آماده‌سازی‌ است که امیدواریم تا پایان سال کار انتقال پایانه شرق به نتیجه برسد و کار برای ساخت ساختمان اصلی پایانه شرق نیز در سال 93آغاز خواهد شد.

حاجی بیگی از برچیده شدن پایانه جنوب نیز سخن به میان آورد و اظهار داشت: مساحت پایانه جنوب در حدود 20هکتار است که با انتقال پایانه شرق و غرب در نهایت سفرهایی که از پایانه جنوب انجام می‌شود، به این دو پایانه انتقال می‌یابد.مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهر تهران در پایان اظهار داشت: با انتقال پایانه‌های غرب، شرق و جنوب، در حدود 80هکتار از اراضی در اختیار این پایانه‌ها آزاد‌سازی‌ می‌شود و حجم ترافیک و آلایندگی و مشکلات ناشی از تردد اتوبوس‌ها به این پایانه‌ها کاهش چشمگیری خواهد یافت.

کد خبر 238221
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز