همشهری‌آنلاین: کنفرانس سالیانه مدیریت استراتژیک در محل دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

کنفرانس مدیریت

به گزارش مارکتینگ‌نیوز، کنفرانس مدیریت استراتژیک، با سخنرانی دکتر طاهر روشندل دبیر اجرایی کنفرانس و دکتر امیری و دکتر راعی آغاز شد.

اولین سخنران این کنفرانس، دکتر علینقی مشایخی، استاد پیشکسوت و بنیان گذار دانشکده مدیریت دانشگاه شریف، بود که سخنرانی خود را با موضوع "تفکر استراتژیک" آغاز کرد.

وی با بیان این که سازمان‌ها برای بقا و رشد دنیای متغییر باید به طور مناسب تغییر کنند، افزود: با توجه به اهمیت استراتژی، حوزه مهمی در آموزش و تحقیق در رشته مدیریت ایجاد شده که در حال تحول و تکامل است.

دکتر مشایخی با تشریح سیر تحول فکری در حوزه استراتژی، تصریح کرد: تفکر استراتژی یکی از کلیدی ترین موضوعاتی است که برای موفقیت سازمان، در نظر می گیرند.

وی گفت: در شرایط زیر برنامه استراتژیک کارایی لازم را برای سازمان ندارد:

- برنامه های استراتژیک، عملیاتی نمی شوند

- برنامه های استراتژیک ناقص اجرا می شوند

- آنچه بیشتر سازمان ها انجام می دهند با برنامه های استراتژیک انطباق ندارد

بنیان‌گذار دانشکده مدیریت دانشگاه شریف، با بیان اینکه تفکر استراتژیک نوعی فکر کردن است که ورای عملیات روزانه و به افق‌های دور می‌پردازد، افزود: تفکر استراتژیک، تحولات محیطی و عوامل داخلی سازمان را به طور یکجا و یکپارچه در نظر می‌گیرد و جهت‌گیری‌ها و عملیات عمده و به هم پیوسته سازمان را برای ایجاد قابلیت رقابتی و بقا در محیط مغییر، خلق می‌کند.

آموخته‌های یک مشاور از برنامه‌ریزی استراتژیک در ایران عنوان سخنرانی دکتر محمد ابویی اردکان، دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، در کنفرانس مدیریت استراتژیک، بود.

وی با بیان اینکه اولین مشاوره‌های مدیریت، به صورت امروزی در ابتدای قرن گذشته پدید آمده، گفت: هنوز در ایران، مشاوره به یک صنعت تبدیل نشده است.

دکتر ابویی اردکان، تصریح کرد: برندسازی باید متکی به گروه های مشارکتی بزرگ باشد. امروزه مشاوره شخص محور و درگیر روزمره گی است، در حالیکه مشاوره باید جمع محور و به سمت نگرش بلند مدت پیش رود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت بومی سازی مدل شایستگی مشاوره گفت: امروزه کپی برداری‌های ناقص از مدل‌ها و رویه‌های خارجی در دستور کار مشاوران قرار دارد.

دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، افزود: مشاوران، آینده صنایع را برای صاحبان مشاغل به تصویر می‌شکند.

وی دانش، توانایی، و مهارت را از ابعاد مدل شایستگی مشاوره دانست و هر یک را به تفصیل شرح داد.

در ادامه دکتر رحمت‌الله قلی‌پور، عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، سخنرانی خود را با موضوع "همسویی استراتژیک در مدیریت منابع انسانی" آغاز کرد.

دکتر قلی‌پور، انگیزش، تامین و حفظ کارکنان مطلوب، جذب متقاضیان شایسته و با استعداد، کیفیت زندگی کاری، بهره وری، قانون پذیر بودن، مسئولیت اجتماعی را از اهداف مدیریت منابع انسانی دانست.

وی افزود: مدیریت منابع انسانی، استراتژی های سازمان را به استراتژی ها و برنامه های عملیاتی توسعه منابع انسانی ترجمه کرده، و نیروی انسانی سازمان را در تعریف استراتژی های سازمان، مشارکت می دهد.

عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، اظهار کرد: فرایند مدیریت استراتژیک منابع انسانی، عبارت است از مرتبط ساختن مدیریت منابع انسانی با اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سازمان، برای بهبود عملکرد سازمان و ایجاد فرهنگ سازمانی که بتوان انعطاف پذیری و خلاقیت را تقویت کرد.

وی موارد زیر را از دلایل توجه به منابع انسانی با رویکرد استراتژیک، اعلام کرد:

- ارزش رقابتی منابع انسانی

- افزایش سرعت تحولات در محیط کار

- سهم بالای هزینه های منابع انسانی در کل هزینه ها

- نقش مهم منابع انسانی در تولید ارزش افزوده

- تغییر پارادایم نیروی انسانی به سرمایه های انسانی

کنفرانس سالیانه مدیریت استراتژیک 15 آبان در محل دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

کد خبر 238210
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز