یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: لیست سالانه نشریه فورچون از 40 مدیر و بنیانگذار زیر 40 سال پر درآمد و برتر جهان، در زمینه تجارت و تکنولوژی، در انحصار مدیران مشهور شرکت‌های فیس بوک، گوگل، توئیتر و دیگر شرکت‌های مشهور تکنولوژی درآمده است

بنیانگذار فیس بوک

به گزارش مهر ، رتبه اول این لیست به "مارک آندریسین" اختصاص دارد. مدیر عامل 39 ساله "نت اسکیپ" که در ساخت زیرساخت‌های شبکه بسیار تاثیر گذار بوده و تلاش‌های وی منجر به ارائه اولین مرورگر تجاری شده است. وی مدتی پس از اینکه مایکروسافت نت اسکیپ را زیر پا له کرد از میدان تکنولوژی‌های نوین ناپدید شد اما اکنون دوباره بازگشته است.

مارک زاکربرگ جوان، جوان‌ترین میلیاردر جهان با ابداع شبکه اجتماعی پر سر و صدای خود تا کنون توانسته یک میلیارد درآمد را برای آینده کاری شبکه اجتماعی‌اش پس انداز کند و با وجود انتقادات فراوانی که بر نقص حریم خصوصی کاربران مطرح است، تعداد کاربران فعال فیس بوک به 500 میلیون نفر رسیده و این شبکه اجتماعی توانسته از نظر ترافیک شبکه گوگل را پشت سر بگذارد.

در رتبه سوم لیست 40 مدیر زیر 40 سال برتر جهان، نام دو بنیانگذار شبکه اجتماعی تاثیر گذار دیگری به چشم می‌خورد که هر کدام به تنهایی از طرفداران فراوانی برخوردارند. "اوان ویلیامز" و "بیز استون" بنیانگذاران شبکه اجتماعی توئیتر که به ترتیب از 1.3 میلیون و 1.6 میلیون نفر طرفدار برخوردارند.

"رائول وازکوئز" مدیر عامل شرکت والمارت رتبه چهارم این لیست را در اختیار گرفته و رتبه پنجم به دو نفر از مشهورترین افراد جهان تکنولوژی اختصاص یافته، دو بنیانگذار 37 ساله غول جستجوگر جهان، گوگل.

از میان دیگر بنیانگذاران و مدیران برتر جهان در زمینه تکنولوژی می‌توان به "پونی ما هیواتنگ" چینی از شرکت اینترنتی "تنسنت" در رتبه هفتم، "مارکوس گالپرین" از وب سایت تجاری "مرکادولیبر" در رتبه دهم، "الون موسک" از شرکت تسلا در رتبه شانزدهم، "تیم آرمسترانگ" از شرکت AOL در رتبه هجدهم و "کریس کاکس"، "مارک شروفر" و برت تیلور" از بخش تکنیکی شرکت فیس بوک در رتبه بیست و هفتم اشاره کرد.

کد خبر 118554
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز