همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رویکردها، دیدگاه‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های جدید دولت یازدهم در عرصه‌های مختلف به ویژه فرهنگی، تاکید کرد: روابط عمومی باید با ایجاد بسترهای لازم و اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف و به موقع، زمینه‌های لازم برای آشنایی افکار عمومی با این برنامه‌ها را مهیا کند.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش پایگاه رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی در نخستین نشست شورای سیاستگذاری روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل این شورا را ابتکاری خوب دانست و افزود: وضعیت روابط عمومی وزارت ارشاد، متفاوت با سایر دستگاه‌های اجرایی است.

وی گفت: عملکرد این روابط عمومی باید با خط‌دهی، هماهنگی‌های لازم و سیاستگذاری‌های دقیق، الگویی مناسب برای سایر روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی کشور باشد.

جنتی ادامه داد: همچنین باید به سمتی پیش برویم که سایر روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی کشور، از نگاه هدایتی اعضای این شورا بهره‌برداری کنند.

وی به گستردگی حوزه‌ها و بخش‌های مختلف وزارت ارشاد اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه با طیف‌ها، دیدگاه‌ها و مخاطبان فراوانی مواجه است که هر کدام در حوزه‌های مختلف حرفی برای گفتن دارند و باید به تمامی آنها توجه کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اهمیت موضوع فرهنگ عمومی در جامعه اشاره و بر نهادینه کردن و بسترسازی لازم برای ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی از طریق رسانه‌ها تاکید کرد.

جنتی همچنین به جایگاه و اهمیت فرهنگ و هنر ایرانی در جهان اشاره کرد و گفت: باید با تصویرسازی در جهت معرفی و تبیین فرهنگ ایرانی اسلامی و هنر ایرانی از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بحث انتقال اطلاعات جامع و دقیق را مهم برشمرد و گفت: روابط عمومی باید با اطلاع‌گیری از سطوح مختلف جامعه و انتقال آن به مسوولان وزارت ارشاد، اقدام کند.

جنتی یادآور شد: دولت یازدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر برنامه‌های جامعی دارند که برای تحقق آنها همگان باید تلاش کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اقتصاد فرهنگ و هنر به عنوان یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود یاد کرد و افزود: تجاری‌سازی آثار فرهنگی هنری و ایجاد بسترسازی مناسب جهت عرضه و فروش آثار هنرمندان ایرانی با هدف رونق اقتصاد این عرصه و بوی‍ژه کمک به وضع اقتصادی هنرمندان از جمله اولویت‌هایی است که باید دنبال شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور، بحث دیپلماسی فرهنگی را مهم عنوان کرد و گفت: با استفاده از ابزارهای مختلف فرهنگی بوی‍ژه هفته‌های فرهنگی، هفته‌های فیلم، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف در خارج از کشور باید در جهت معرفی و تبیین دیپلماسی فرهنگی ایران تلاش کرد.

وی از اعضای شورای سیاستگذاری روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که چنین نشستی هر چند وقت یک بار برگزار شود تا ضمن تعیین سیاست‌های کلی، آنها را به دولت منتقل کنند.

در ادامه این نشست هر یک اعضای به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی هفته گذشته در احکام جداگانه‌ای «یونس شکرخواه»، «سیدجعفر جوادی»، «میرزابابا مطهری نژاد»، «مسعود کوثری»، «علی کاظمی دینان»، «محمد سلطانی فر»، «بابک دربیکی»، «محمدرضا دربیکی نامقی»، «رحیمی خستو» و «افشین محمدی» را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد منصوب کرد.

کد خبر 238183
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز