همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گشایش یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان گفت: یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان با ۲۰ هزار عنوان کتاب و ۴۰۰ ناشر نقش مهمی در توسعه فرهنگ کتاب به ویژه در مدارس و مساجد و سایر مراکز ایفا می‌کند.

به گزارش ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تبریک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان گفت: پیروزی اخیر ایران را در صحنه جهانی تبریک عرض می‌کنم؛ بعد از 10 سال جریان سازی تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران و همه دشمنی‌ها و تحریم‌ها، جامعه جهانی پذیرفت که غنی‌سازی و فعالیت‌های هسته‌ای حق مسلم ایران است و این گام اولی است که برداشته شد.

وی با بیان اینکه راه درازی تا پیروزی در پیش داریم، ادامه داد: این امر موفقیت بسیار بزرگی است که نصیب ایران شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی تنها راه مقابله با آسیب‌های فرهنگی است، اظهار داشت: برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از درون خانواده، از دوران مدرسه و در دوران تحصیل در مقاطع پیش دبستانی و دبستان تا دبیرستان می‌توان فرهنگ کتاب و کتابخوانی را میان نوجوانان و جوانان گسترش داد.

جنتی بر نقش معلمان و مدیران مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: مربیان و معلمان می‌توانند با تشویق دانش آموزان در نهاد مدرسه، فرهنگ را ارتقا بخشیده و آنان را در مقابل آسیب‌ها مصون نگه دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد با تاکید بر یکی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کتابخوانی، ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که مدارس ما کانونی برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخانی باشند.

جنتی گفت: وزارت ارشاد به عنوان یک دستگاه حاکمیتی وظیفه مند است از سالم سازی محیط فرهنگی مراقبت و نسبت به انتشار کتاب‌های مفید و موثر در جامعه متناسب با فرهنگ دینی اقدام کند.

وی خطاب به دستگاه‌های مرتبط با امور فرهنگی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها و آنان که دلشان برای فرهنگ کشور می‌تپد باید در این زمینه کمک کنند؛ در این زمینه اقدام شهرداری تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شایسته تقدیر و ستایش است.

جنتی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در حوزه‌های فرهنگی و هنری نقش بایسته خود را ایفا می‌کند و یکی از مواردش برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان است.

وی تاکید کرد: یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان با 20 هزار عنوان کتاب و 400 ناشر نقش مهمی در توسعه فرهنگ کتاب به ویژه در مدارس و مساجد و سایر مراکز ایفا می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر انتخاب کتاب‌های متناسب با شرایط سنی کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: دقت بر درون محتوای کتاب‌ها به نحوی کاملاً سازگار با ارزش‌های دینی است.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه علیرغم نقش موثری که فرهگ مکتوب در ارتقای سطح فرهنگی کشور دارد نباید از کتاب‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، غفلت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ادامه تعامل و همکاری با وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران به منظور ادامه همکاری‌های فرهنگی تاکید کرد.

کد خبر 240153
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز