همشهری آنلاین: معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این که به دلیل تغییرهای اقلیمی وارد سیزدهمین سال خشکسالی شده ایم گفت: ۵۱۶ شهر کشور دچار تنش آبی است.

آب

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمیدرضا تشیعی در نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب گفت: خشکسالی موجب شده است بسیاری از منابع تولید آب به ویژه منابع سطحی از این شرایط متاثر شود.

وی تصریح کرد: 9 هزار و 800 لیتر در ثانیه در بخش شهری و پنج هزار و 400 لیتر در ثانیه در بخش روستایی و درمجموع 15 هزار و 200 لیتر در ثانیه کاهش تولید ناشی از تداوم خکشکسالی در کشور رخ داده است.

تشیعی اظهار داشت: اکنون 44 هزار لیتر در ثانیه در بخش شهری و ده هزار لیتر در ثانیه در بخش روستایی و در مجموع 54 هزار لیتر در ثانیه کمبود تولید آب در کشور وجود دارد.

وی گفت: برخی سدها کمتر از 30 درصد حجم خود، ذخیره آب دارد که سدهای سفیدرود، زاینده رود، 15 خرداد، استقلال و دوستی از آن جمله است.

تشیعی ادامه داد: آب ورودی به سدهای کرج، لتیان، دوستی، استقلال و طالقان 30 درصد کاهش یافته است.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران همزمان با نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب تا 18 آبان ماه جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست.

کد خبر 238016
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز