همشهری آنلاین: پارلمان عراق پس از مدت‌ها بحث و مجادله قانون جدید انتخابات این کشور را تصویب کرد تا راه برای برگزاری این انتخابات در ۳۰ آوریل هموار شود.

مجلس عراق قانون جدید انتخابات این کشور را تصویب کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، پارلمان عراق عصر دوشنبه با قانون جدید انتخابات این کشور موافقت کرد که این اقدام راه را برای برگزاری انتخابات پارلمانی سال آتی هموار می‌کند.

پارلمان عراق در جلسه‌ای علنی قانون انتخابات پارلمانی این کشور را بر اساس مشارکت احزاب در فهرست‌های حزبی و حوزه‌های انتخاباتی متعدد تصویب کرد.

قانون جدید تعداد کرسی‌های پارلمان آتی را 328 کرسی تعیین کرد سن نمایندگان پارلمان نباید کمتر از 30 سال باشد و نباید مدرک تحصیلی‌ آنها کمتر از دوره متوسطه باشد.

رای‌گیری درباره قانون انتخابات از هفته‌های پیش و به دلیل اختلاف میان اعراب و کردها که شمال عراق را تحت کنترل دارند، به تعویق افتاده بود. اسامه نجیفی، رئیس پارلمان عراق در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ما قانون جدید انتخابات را تصویب کرده‌ایم و این به معنای عدالت برای همه است، نمایندگان هیچ مشکلی با قانون جدید ندارند و تمامی استان‌ها از حقوقی یکسان برخوردار خواهند بود.

کد خبر 237741
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز