همشهری آنلاین: یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: دولت موظف است هزینه فیلم های آموزشی را تامین کند تا تهیه کنندگان آثار دغدغه گیشه و اکران نداشته باشند زیرا این آثار باید در مدارس و کلاس های درس اکران شود.

به گزارش همشهری آنلاین، بهاره رهنما بازیگر در این باره اظهار کرد: یکی از مهم ترین زیر مجموعه های درسی، فیلم های آموزشی است که به شکل غیر مستقیم تاثیر بسیار زیادی بر کودکان و نوجوانان دارد.

وی معتقد است امکان ارتباط کودکان و نوجوانان با فیلم بسیار بیشتر از معلم، کلاس درس و کتاب است و دیدن یک فیلم آموزشی تاثیری چندین برابر از ساعت ها خواندن کتاب درسی دارد.

رهنما با اشاره به مشکلات موجود در آموزش و پرورش کشور برای ساخت فیلم های آموزشی افزود: ارتباط فیلم سازان کشور با مراکز آموزشی باید قوی باشد تا آن ها بتوانند فیلم های آموزشی را جایگزین روش های قدیمی درسی کنند.

رهنما درباره بی انگیزگی تهیه کنندگان برای ساخت فیلم های آموزشی به دلیل نداشتن گیشه گفت: فیلم های آموزشی در کشور به سمتی رود که نیاز به گیشه نداشته باشد و به اعتقاد من دولت ها موظف هستند بر اساس وظیفه خود مبنی بر رایگان بودن آموزش کودکان، هزینه فیلم های آموزشی را تمام و کمال پرداخت کنند تا نیازی به اکران در سینما نباشد و این آثار مستقیم وارد مدارس شود.

به گفته این بازیگر سینما و تلویزیون، دولت ها باید بودجه بخش فیلم های آموزشی را هر چه سریع تر تامین کنند تا شاهد ساخت آثار با کیفیت در این عرصه باشیم.

چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد 3 تا 10 آبان برگزار می شود.

کد خبر 236731
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز