گروه بورس: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره حذف یارانه سهامداران گفت:دولت هیچ تصمیمی در این‌باره نگرفته است و این موضوع صحت ندارد.

بورس

به گزارش همشهری، از روز شنبه موضوع حذف یارانه سهامداران به‌عنوان دهک‌های پر آمد در تالار بورس مطرح شد این خبر روز گذشته منجر به واکنش سهامداران و نزول شدید شاخص بورس شد. کارشناسان معتقدند انتشار چنین خبرهایی منجر به فرار سرمایه‌گذاران به‌ویژه بازنشسته‌ها و سهامداران خرد که پس انداز‌های خود را در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند می‌شوند.

در عین حال موضوع حذف یارانه سهامداران به‌عنوان دهک‌های پر درآمد منجر به واکنش یک نماینده مجلس و عضو شورای بورس شد. به‌نظر می‌رسد این اظهارنظر‌ها بدون درنظر گرفتن دیدگاه کارشناسی بیان شده است. در همین رابطه شاپور محمدی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود قرار است یارانه سهامداران به‌عنوان دهک‌های پر آمد حذف شود گفت: خیر، این موضوع صحت ندارد و درباره چنین طرحی در دولت تصمیمی گرفته نشده است. وی درپاسخ به این پرسش که آیا وزارت امور اقتصادی و دارایی موافق اجرای چنین طرحی است؟ گفت: ارائه چنین طرحی اساسا از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام نشده است و از سوی بخش‌های دیگری مطرح و ارائه شده است.

پیش از این یک عضو شورای‌بورس هم در این‌باره با بیان اینکه حذف یارانه دهک‌های پردرآمد، ابتدا با خوداظهاری است، گفت: حذف یارانه افراد، با تجسس در دارایی‌های سهامداران، اقدام صحیحی نیست و شناسایی افراد پردرآمد باید با خوداظهاری باشد و بر مبنای درآمد انجام شود. محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که آیا یارانه سهامداران بورس حذف خواهد شد؟ گفت: شناسایی افراد از طریق دارایی‌های بورسی‌شان کار صحیحی نیست.

دولت برای حذف یارانه دهک‌ها نمی‌تواند از طریق دارایی‌های سهامداران تصمیم بگیرد، چراکه بسیاری از شرکت‌های دولتی از طریق منابع محدود سهامداران تأمین مالی و پروژه‌ها عملیاتی ‌شده‌اند. وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا حذف یارانه سهامداران موجب خروج آنان از بورس نخواهد شد؟ گفت: بسیاری از سهامداران با ورود به بورس، متضرر هم شده‌اند و در این‌باره تصمیم‌گیری در خصوص درآمد آنان از طریق بورس کار درستی نیست.

کد خبر 236560
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز