شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

گروه بورس: اطلاعات جدید نشان می‌دهد بازده ۶ صندوق سرمایه‌گذاری در مهرماه امسال بیشتر از بازده شاخص کل بورس تهران بوده است.

بورس

به گزارش همشهری، بازده صندوق‌های سرمایه‌گذاری که نزدیک به 4سال از فعالیت‌شان می‌گذرد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است. در طول 2 سال گذشته انتقاد زیادی نسبت به عملکرد این صندوق‌ها وجود داشت چرا که بازده این صندوق‌ها عموما از بازده کل بورس تهران کمتر بود اما اطلاعات جدید نشان می‌دهد که بازده صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال‌جاری بیشتر از بازده کل بورس بوده است.

میزان بازده کل بورس تهران از ابتدای سال تاکنون 93درصد بوده است اما صندوق‌های پیشتاز بازار سرمایه توانسته‌اند در این مدت بیشتر از 120درصد سود نصیب سرمایه‌گذاران خود کنند. اطلاعات جدید همچنین نشان می‌دهد در مهر‌ماه امسال 6صندوق سرمایه‌گذاری توانسته‌اند بازده بیشتری نسبت به بازده کل بورس به‌دست بیاورند ضمن اینکه هیچ یک از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مهر‌ماه امسال با زیان مواجه نشده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد در مهر‌ماه امسال صندوق‌های سرمایه‌گذاری امین آوید، حافظ، تدبیرگران فردا، مهر شریعه، بانک اقتصاد نوین، تدبیرگران آگاه و خوارزمی 7صندوقی بوده‌اند که در مهر‌ماه امسال بازده‌شان بیشتر یا معادل رشد شاخص کل بوده است. صندوق سرمایه‌گذاری امین آوید توانسته است در مهر‌ماه 25درصد سود به‌دست بیاورد، پس از آن صندوق‌های حافظ و تدبیرگران فردا به‌ترتیب با 24.2 و24درصد بازده در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.

صندوق‌های مهر شریعه، بانک اقتصاد نوین و تدبیرگران آگاه هم به‌ترتیب با 20و 19درصد بازده در رتبه‌های سوم تا ششم قرارگرفته‌اند. صندوق سرمایه‌گذاری خوارزمی هم با 18.3درصد بازده دقیقا بازده‌ای متناسب با شاخص بورس تهران داشته است. میزان بازده کل بورس تهران در مهر‌ماه امسال همین میزان بود.

کد خبر 236363
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز