گروه شهری: سخنگوی شهرداری تهران در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه عطر سیب، نشستی خبری با اصحاب رسانه داشت و به سؤالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.

یکی از سؤالات اختصاص به زمان نهایی افتتاح مجموعه پل دوطبقه صدر داشت، در این‌باره ایازی گفت: کارهای سخت‌افزاری مربوط به پل صدر به اتمام رسیده و هم‌اکنون کار نصب علائم، نور و دوربین‌های ثبت تخلف در حال انجام است به همین دلیل قرار شد مجموعه پل اواخر آبان‌ماه و در آستانه هفته بسیح باحضور یکی از مسئولان بلند‌پایه کشوری به بهره‌برداری برسد.

تخلف در نصب برخی بیلبوردها

ایازی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره موضع شهرداری تهران درباره نصب بیلبوردهای تبلیغاتی که تحت عنوان صداقت آمریکایی روی برخی پل‌های عابر سطح شهر نصب شده بود، گفت: ما به‌عنوان نهاد عمومی در چارچوب سیاست‌های کلی نظام کارمان را دنبال می‌کنیم اما متأسفانه یکی از مؤسسات فرهنگی مرتکب تخلفی می‌شود و بدون هماهنگی با شهرداری تهران و خارج از تفاهمنامه وتوافقنامه با کارگروهی که کار نظارت و تأیید تبلیغات شهری را به انجام می‌رساند اقدام به نصب این بیلبوردها کرد.

ایازی از اعتراض شهرداری تهران به این اقدام سخن گفت و افزود: از جمعه‌شب گذشته کار جمع‌آوری این بیلبوردها را شروع کردیم.
سخنگوی شهرداری تهران همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد تغییر و تحولات مدیریتی در دور جدید مدیریت قالیباف به‌عنوان شهردار تهران گفت: براساس رویکرد جدید مدیریت شهری که بر مسائل فرهنگی و اجتماعی متمرکز شده یکسری تغییرات مدیریتی درسطح شهرداران مناطق و مدیران برخی سازمان‌ها و معاونت‌ها انجام شده که کاملا طبیعی است و ظرف 3 هفته آینده این تغییرات به اتمام می‌رسد و امور شهری با جدیت دنبال خواهد شد.

مناسب‌سازی‌ شهر و پیاده‌روها برای تردد روان معلولان و سالمندان نیز از دیگر سؤالات مطروحه خبرنگاران بود که ایازی در پاسخ به آن ضمن تاکید براینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب در این‌باره فاصله زیادی داریم از تلاش و جدیت شهرداری و شورای شهرتهران برای مناسب‌سازی‌ فضاهای شهری به‌منظور تردد آسان سالمندان، معلولان و جانبازان سخن گفت.

باغ کتاب میزبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب

ایازی از رایزنی با وزیر ارشاد درباره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در باغ کتاب تهران نیز سخن گفت و اظهار امیدواری کرد پس از این نمایشگاه بین‌المللی کتاب در باغ کتاب تهران برگزارشود.معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از اختصاص اعتبار قابل توجه برای ساخت تهران‌سرای قرآن نیز خبر داد و گفت:

امید‌واریم در این دوره 4 ساله بتوانیم پروژه تهران‌سرای قرآن را به بهره‌برداری برسانیم. وضعیت آموزش موسیقی در مراکز فرهنگی شهرداری تهران ازجمله سؤالات مطروحه از سوی خبرنگاران بود که دراین باره ایازی ضمن رد آموزش موسیقی در مراکز فرهنگی تحت پوشش شهرداری گفت: البته گروه‌های موسیقی در تمامی فرهنگسراها فعال هستند به‌نحوی که هم‌اکنون حدود 600گروه سرود در تهران فعالیت می‌کنند.

سید محمد هادی ایازی سخنگوی شهرداری تهران دیروز در تشریح رویکرد جدی مدیریت شهری بر مسائل فرهنگی گفت: برخی پروژه‌های فرهنگی بدون مراسم افتتاحیه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند به‌عنوان مثال پردیس تئاتر تهران در‌ماه محرم و صفر میزبان نمایش‌های مذهبی خواهد بود و مرکز بنیاد امیرکبیر نیز هم‌اکنون در دست بهره‌برداری است.

ساخت سالن‌های سینما مانند راگا، رازی و جوانه در جنوب شهر و نیز آمفی تئاتر‌های تابستانه کوچک در هر محله، مجموعه سالن‌های چند‌منظوره ورزشی بانوان و افزایش زمین‌های چمن مصنوعی به دوبرابر از دیگر اقدامات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری است.

تلاش مشترک برای کاهش آلودگی هوا

سخنگوی شهرداری تهران در ادامه مصاحبه‌خود با خبرنگاران از تلاش مشترک دولت و شهرداری تهران برای مبارزه با آلودگی هوا سخن گفت. ‌ایازی با اشاره به تعامل بسیار خوب شهرداری تهران و سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: واقعیت آن است که سایر دستگاه‌ها ازجمله خودروسازان نیز در زمینه آلودگی هوای تهران سهیم هستند.

به‌گفته ایازی به دستور شهردار تهران کارگروهی راه‌اندازی شده تا به‌صورت ویژه به موضوع آلودگی هوا بپردازد.

زندان اوین آزاد می‌شود؟

سخنگوی شهرداری تهران روز گذشته در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری در مورد سرنوشت فاز دوم بوستان ولایت و تملک زندان اوین و تبدیل آن به تفرجگاه عمومی گفت: ظرف 4‌سال آینده فاز بعدی بوستان ولایت نیز به اتمام خواهد رسید این فاز به‌گفته ایازی هم‌اکنون توسط کارشناسان شهرسازی در دست طراحی است.

ایازی درباره تملک زندان اوین نیز گفت: از سوی شهرداری تهران مذاکرات اولیه با قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها صورت گرفته است اما این مذاکرات هنوز منجر به امضای تفاهمنامه نشده ولی درصورت توافق این زندان نیز همچون زندان قصر به یک مرکز فرهنگی و تفرجگاهی بزرگ تبدیل خواهد شد.

کد خبر 236395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز