دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: متاسفانه شیب کاهش در تولد و ازدواج را در کشور شاهد هستیم و در ۳۰ سال آینده تولد و فوت برابر خواهد شد و افزایش جمعیتی نخواهیم داشت.

ناظمی ثبت احوال

به گزارش مهر، محمد ناظمی اردکانی در جمع مسئولان شهرستان چناران گفت: سازمان ثبت احوال در سال یک میلیون و 400 هزار تولد و 400 هزار فوتی ثبت می‌کند و حدود 900هزار ازدواج و 150 هزار طلاق در سال در ثبت احوال ثبت می‌شود.

وی افزود: متاسفانه شیب کاهش در تولد و ازدواج را در کشور شاهد هستیم و در 30 سال آینده تولد و فوت برابر خواهد شد که باید با تدابیر ویژه این امور را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: به ازای هر تولد 100 دختر 105 تولد پسر در کشور داریم.

ناظمی با اشاره به اینکه طبق قانون ثبت احوال سن قانونی برای دختران و پسران 15 سال است بیان داشت: جمعیت کشور در دوره جوانی است که زمان طلایی ورود به کارهای اقتصادی است.

معاون وزیر کشور گفت: شناسنامه‌ها در سن 15 سالگی عکسدار می‌‌شوند و کارت ملی نیز در زمان عکس دار شدن شناسنامه صادر می‌شود.

ناظمی افزود: افرادی که مادر ایرانی و پدرشان خارجی است و پدرش فوت یا به هر طریقی نیست، بعد از 18 سال می‌توانند درخواست تغییر تابعیت بدهند و شناسنامه ایرانی بگیرند.

در ادامه مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: افرادی که سنشان سی سال تمام است به خاطر اینکه چهره‌اشان و عکس‌شان تغییر کرده ملزم به تعویض شناسنامه خود هستند .

حسین نیری افزود: در کشور دو نوع شناسنامه صادر می‌شود، جلد سبز رنگ مربوط به شناسنامه افرادی است که سنشان کمتر از 15 سال می‌باشد و افراد بالای 15 سال شناسنامه جلد قهوه‌ای دریافت می‌کنند.

کد خبر 235873
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز