همشهری آنلاین: معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: شهروندان باید برای به روز کردن آدرس و ثبت تغییر نشانی خود در پایگاه اطلاعات جمعیت اقدام کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محسن کرمی گفت: بر اساس ابلاغیه معاون اول رییس جمهور به دستگاه‌های اجرایی کشور تمامی دستگاه‌ها مکلف شده‌اند خدمات خود را برای متقاضیان به آدرس کد پستی قید شده در کارت شناسایی ملی و پایگاه اطلاعات جمعیت کشور ارسال کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان باید ضمن ثبت آدرس خود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور در صورت تغییر محل سکونت، آدرس جدید خود را در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به آدرس www.sabteahval.ir ثبت کنند.

کرمی بر دقت، سرعت و تصریح خدمت به مردم، پیش بردن ثبت احوال به سمت نوین سازی و ایجاد امکانات و ابزارهایی برای مردم برای تکریم ارباب رجوع تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در حال رفتن به سوی دولت الکترونیک هستیم، گفت: یازده خدمت الکترونیکی توسط پورتال سازمان ثبت احوال کشور به مردم ارائه می‌شود که این امر در راستای حذف تدریجی مراجعه حضوری مردم به ادارات است.

کرمی افزود: برای تکریم ارباب رجوع و رفاه حال شهروندان بخشی از فعالیت‌های ثبت احوال به بخش غیردولتی و دفاتر پیشخوان واگذار شده است.

معاون امور اسناد هویتی با بیان اینکه از بهمن ماه دیگر کارت‌های ملی کاغذی چاپ نمی‌شود، گفت: از 22 بهمن کارت ملی هوشمند صادر می‌شود.

کرمی همچنین به فعالیت‌های فرهنگی این حوزه همچون ایجاد گنجینه اسناد هویتی مفاخر و مشاهیر و برگزاری همایش‌هایی همچون همایش مهندسی نام‌گزینی اشاره کرد و گفت: سازمان ثبت احوال کشور علاوه بر انجام ماموریت‌ها و وظایف محوله خود، در راستای اقدامات فرهنگی به فرهنگسازی در زمینه‌های گوناگون نیز می‌پردازد.

سازمان ثبت احوال بمنظور سهولت در ثبت تغییر آدرس، سامانه ثبت تغییر نشانی را در سایت سازمان ثبت احوال کشور ایجاد نموده است و دسترسی به این سامانه با ورود به سایت سازمان ثبت احوال و کلیک بر روی آیکون اعلام تغییر نشانی که در قسمت چپ صفحه مانیتور قابل ملاحظه است مقدور است.

کد خبر 246438
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز