همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با بیان اینکه قبول ندارد، قیمت مسکن به نصف کاهش یافته گفت: آمارهای موجود از ثبت قراردادها در کل کشور و تهران حاکی از رونق خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن حکایت دارد.

فارس نوشت: مصطفی قلی خسروی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، قیمت مسکن به نصف کاهش یافته، افزود: اینکه قیمت مسکن به نصف کاهش یافته را قبول ندارم، مگر چه اتفاق خاصی رخ داده که قیمت مسکن بخواهد به نصف برسد.

وی با بیان اینکه خرید و فروش مسکن در مهر ماه رونق گرفته، گفت: زمانی که قیمت مسکن که به طور جهشی افزایش یافت، بنده اعلام کردم که قیمت مسکن 20 درصد آن حباب است و از این 20 درصد حباب به تدریج 3 ، 5، 7، 9 و 11 درصد کاهش یافت.

قلی خسروی ادامه داد: تا اینکه رئیس جمهوری برای اجلاس عمومی سران سازمان ملل به نیویورک سفر کرد و در آنجا یک سخنرانی کرد که همه می‌دانیم ثبات سیاسی بر ثبات اقتصادی تاثیرگذار است و همین باعث شد که قیمت مسکن کاهش یابد و یک مقدار قیمت مسکن کاهش یافت.

قلی‌خسروی با اشاره به اینکه مگر چه اتفاقی افتاده است که قیمت مسکن به نصف کاهش یابد، ادامه داد: مگر چه میزان مسکن به بازار عرضه شده است که بگوئیم مسکن به نصف کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک گفت: روند خرید و فروش برابر آماری که داریم در تاریخ 19 مهر ماه جاری در تهران در یک روز 257 معامله از قبیل رهن، اجاره و خرید و فروش انجام شده بود و در تاریخ 23 مهرماه این میزان در یک روز به 900 معامله رسیده بود و این حاکی از رونق خرید و فروش و اجاره مسکن در تهران است.

به گفته وی، در شهریور ماه سال 91 در کل کشور کل قراردادهای منعقد شده 113 هزار و 199 و شهریور سال 92 این قراردادها به 159 هزار و 252 رسید.

وی خاطر نشان کرد: در مهرماه سال 91 این قراردادها به 136 هزار و 934 و در مهرماه سال 92 این قراردادها به 140 هزار و 4 فقره رسید.

کد خبر 235674
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز