همشهری آنلاین: فیلم بلند داستانی «رویای سینما» به کارگردانی مشترک علی شاه حاتمی و پسرش حمید شاه حاتمی در بخش بین الملل چهل و سومین جشنواره بین المللی رشد حضور می یابد.

به گزارش همشهری آنلاین، فیلم بلند داستانی «رویای سینما» نوشته علی شاه حاتمی پیش از این پروانه زرین بهترین بازیگر نوجوان را با بازی علی شادمان، پروانه زرین بهترین کارگردانی و هم چنین جوایز ستاد اقامه نماز، بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را از بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک دریافت کرده بود. «رویای سینما» هم چنین در جشنواره هایی چون زلین، مونیخ، اولو و چین به روی پرده رفته است.

علی شاه حاتمی درباره «رویای سینما» می گوید: «رویای سینما» قصه بچه های این سرزمین است که عاشق سینما و بازیگری هستند و جالب است که معمولا این علاقه مندان، بازی درخشانی از خود نشان می‌دهند.

وی می افزاید: من در «رویای سینما» بر این موضوع تاکید داشتم که اصل سینما است یا انسان بودن؟ و فیلم نامه نیز با توجه به همین سوال نوشته شده است. در واقع به اعتقاد من سینما یک رویاست و واقعیت انسان ها هستند و این تعبیر همان شعر معروف است که «از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست...»

فیلم بلند داستانی «رویای سینما» پس از پیش تولید در مدت زمان یک ماه فیلم برداری شد. از عوامل این اثر می توان به علیرضا زرین دست: فیلم بردار، حسین زندباف: تدوین، محمد محمدعلی: موسیقی و نیلوفر محمودی، علیرضا استادی، محمدعلی شادمان، کاظم بلوچی، یوسف مرادیان به عنوان بازیگر اشاره کرد. هم چنین تهیه کنندگی «رویای سینما» را علی شاه حاتمی و بنیاد سینمایی فارابی بر عهده داشته اند.

چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد 3 تا 10 آبان برگزار می‌شود.

کد خبر 235482
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز