این روزها در تدارک مراسم عصای سفید هستند؛ اعضای کانون نابینایان فرهنگ‌سرای بهمن را می‌گویم. البته این مراسم با کمی تأخیر، روز شنبه، ۲۷ مهر برگزار می‌شود.

دوچرخه

آن‌ها در این مراسم ضمن ایراد سخنرانی و اجرای موسیقی و برنامه‌های متنوع دیگر، از دانشجویان برتر نابینا هم تجلیل می‌کنند.

دیروز نه، چهارشنبه‌ی قبل‌ترش، در آستانه‌ی روز عصای سفید، مهمان کانون نابینایان فرهنگ‌سرای بهمن بودیم. به دیدار جمع دوست داشتنی این کانون رفتیم؛ کانونی که سال‌ها پیش به همت مرحوم  ربابه‌ صفایی در فرهنگ‌سرای بهمن  شکل گرفت. این کانون جایی شد که جمعی از نابینایان و کم‌بینایان کشور از گروه‌های سنی مختلف گرد هم بیایند.

بد نیست همین‌جا به  دوستان نوجوان نابینا و کم‌بینا یادآوری کنم که این کانون یک  کتابخانه‌ی‌ فعال هم دارد. حمید واحدی، مسئول این کتابخانه  به خبرنگار دوچرخه گفت:«در کتابخانه‌ی کانون نابینایان، کتاب‌های صوتی مختلفی ارائه می‌شود. در حال حاضر 2000  عنوان کتاب بریل هم در این کتابخانه، در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد.»

او در پاسخ به این سؤال که نوجوانان هم می‌توانند از این کتابخانه استفاده کنند یا خیر؟ می‌گوید:«بخشی ازکتاب‌ها هم مربوط به نوجوانان است و می‌توانند از این کتاب‌ها  به شکل رایگان استفاده کنند.»

جالب است بدانید در این کانون یک پرینتر مخصوص  پرینت بریل هم هست. نابینایانی که می‌خواهندکتاب یا جزوه‌ای را پرینت بریل بگیرند، می‌توانند از  این خدمات کانون هم استفاده ‌کنند.

گفتنی است کانون نابینایان علاوه بر کتابخانه، مرکز آموزش صنایع دستی فعالی هم دارد و نوجوانان می‌توانند با عضویت در این کانون در کلاس‌های آن  ثبت نام کنند. 

شماره‌ی کانون نابینایان، 55323880 است.  در یکی از شماره‌ها‌ی آینده، مفصل‌تر از فعالیت‌های این کانون برایتان خواهیم نوشت.

کد خبر 235409
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز