همشهری آنلاین: مرکز فعالیت‌های دینی به مناسبت دهه ولایت در ۳۰۰ مسجد شاخص شهر تهران مراسم سخنرانی و جشن برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بنا بر فرمایش امام خمینی (ره) عید قربان عیدی است که انسان های آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمی می اندارد. قربانگاهی که درس فداکاری و جهاد در راه خدای بزرگ را به فرزندان آدم و اصفیاء و اولیاء خدا می‌دهد. این پدر توحید و بت شکن جهان به ما و همه انسان‌ها آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا بدهید و عیدی بگیرید. خود و عزیزان خود را فدا کنید و دین خدا را و عدل الهی را برپا نمایید به همه ما ذریه آدم فهماند که مکه و منا قربانگاه عاشقان است و محل نشر توحید و نفی شرک است.

و اما بعد، از جمله فرازهای خطابه پیامبر اکرم صلی ا.. علیه و آله و سلم در برابر بیش از یکصد و بیست هزار نفر در غدیر خم این است که پیام غدیر را حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت برسانند.

این فرمان جهانی و دستور ابدی پیامبر صلی ا.. علیه و آله و سلم به همه نسل‌های مسلمان است که در راه انتشار و اطلاع رسانی غدیر ولایت اسلامی، در هر شرایطی و با هر امکاناتی فروگذار نکنند. اینک مردان و زنان ولایتمدار غدیری، پاسداری از حریم غدیر را وظیفه اعتقادی خود می‌دانند و امروز ما باید پاسخگوی فدائیان قرون گذشته غدیر باشیم.

مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با هدف بزرگداشت اعیاد سعید قربان و غدیر و نکوداشت دهة ولایت، در راستای تحقق منویات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت ا.. ‌العظمی خامنه‌ای و به منظور تعالی و تعمیق مبانی دینی، اعتلای جایگاه والای ولایت‌مداری و ترویج ارزشهای فرهنگ غنی اسلامی در جامعه، اقدامات و برنامه هایی را طرح ‌ریزی و در دست اجرا دارد که مختصری از آن عبارتست از :

1- همکاری با مساجد محوری جهت برگزاری مراسم پر فیض دعای عرفه؛

2-برگزاری مراسم سخنرانی و جشن دهه ولایت در 300 باب مسجد به مناسبت اعیاد سعید قربان، غدیر و میلاد امام هادی علیه السلام؛

3-تهیه پنج ‌هزار جلد کتابچه تحت عنوان " کمال دین در جمال ولایت " و توزیع در مساجد و اماکن مذهبی؛

4-برگزاری مراسم سخنرانی و مدیحه سرایی در نمازخانه تمامی واحدها و ادارات مختلف شهرداری تهران؛

5-برگزاری مسابقه در فضای مجازی تحت عنوان " از عیدعبادت تا عید ولایت " و اهداء جوایز ارزنده به برگزیدگان؛

6-تهیه و توزیع بیش از 4 هزار عدد نرم افزار علوم اسلامی به منظور ترویج و گسترش معارف و احکام اسلامی در جامعه؛

7-تهیه و توزیع بنرهای مذهبی با موضوع آموزه های دینی ویژه ایام هفته ولایت به منظور فضاسازی سیمای بصری شهر.

کد خبر 235068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز