همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: 40 هزار رأس دام امسال در ۲۲ مرکز در پایتخت عرضه می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  فارس، حسین صفایی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به روز عرفه و عید قربان گفت: بر این اساس در 22 نقطه شهر تهران قربان‌گاه‌هایی را در نظر گرفته‌‌ایم.

وی با بیان اینکه نقاط به گونه‌ایی در نظر گرفته شده تا شهروندان دسترسی راحتی به خرید دام داشته باشند گفت: سلامت دام‌ها را ارتقاء داده‌ایم.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه در سال گذشته 27 هزار رأس دام به قربانگاه‌ها منتقل شد گفت: 21 هزار رأس دام خریداری و مقدار زیادی از آن در محل ذبح شد.

به گفته مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، حدود 500 رأس مریض بودند و آنها را قرنطینه کردیم.

وی با تاکید بر این موضوع که امسال در 22 مرکز بیش از 230 دامپزشک و کارشناس بهداشت مواد غذایی در سه روز مستقر هستند، گفت: تمامی دام‌ها معاینه شده و پلاک‌کوبی می‌شوند.

صفایی ادامه داد: کارشناسان بهداشت بعد از ذبح لاشه دام را کنترل کرده و اگر لاشه دامی مریض باشد آن را ضبط کرده و فروشنده باید جبران خسارت کند.

وی در خصوص نرخ دام در روز عرفه و عید قربان گفت: هنوز قیمت‌گذاری نکرده‌ایم و در این دو روز قیمت مشخص می‌شود اما قیمت دام در شرایط رقابتی است و دام با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

به گفته صفایی امسال 30 درصد مراکز عرضه دام در تهران افزایش یافته است.

وی در خصوص ساعت کار مراکز عرضه دام گفت: در روز عرفه از ساعت 9 صبح تا 18 و در روز عید قربان از ساعت 5 صبح تا 2 بعدازظهر این مراکز فعالیت می‌کنند.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: 40 هزار رأس دام امسال در این مراکز عرضه می‌شود.

صفایی اضافه کرد: شهروندان در این دو روز می‌توانند با شماره تلفن 55050000 تماس گرفته و در خصوص مراکز عرضه دام اطلاعات لازم را کسب کنند.

کد خبر 188520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز