همشهری آنلاین: نیروهای ارتش لبنان با تشدید حملات خود به اردوگاه نهرالبارد سعی دارند تروریست‌های فتح‌الاسلام را وادار به خروج از اردوگاه کنند.

به گزارش بی‌ بی سی نیروهای ارتش لبنان در حال پاکسازی اطراف اردوگاه هستند و تا کنون تعدادی از سنگرهای تک تیراندازان فتح‌الاسلام را بابود کرده‌اند.

بنا بر این گزارش نبرد اصلی در مناطق شمالی و جنوبی پیرامون اردوگاه ادامه دارد و بر اثر شدت حملات ارتش لبنان که از سلاح‌های سنگین و نیز بمباران و شلیک خمپاره استفاده می‌کند، شبه نظامیان فتح‌الاسلام مجبور به عقب‌نشینی به عمق اردوگاه شده‌اند.

به گفته مقامات لبنانی شبه نظامیان از غیرنظامیان داخل اردوگاه به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

در طی 13 روز گذشته افزون بر صد نفر کشته شده‌اند به گونه‌ای که تنها در روز گذشته( جمعه 11 خرداد) 16 نفر به قتل رسیدند که 4تن از آنان نظامی بودند.

سازمان‌های امدادی بارها در خصوص حمله ارتش به داخل اردوگاه هشدار داده‌اند.

با توجه به اینکه طبق آمار سازمان ملل متحد از 31 هزار آواره فلسطینی ساکن در اردوگاه نهرالبارد تا کنون 25 هزار نفر آن را ترک کرده‌اند، این سازمان‌ها خواهان برقراری آتش بس برای خروج دیگر آوارگان هستند.

درهمین حال یکی از وزرای کابینه  لبنان به بی‌ بی سی گفت که دولت برای یکسره کردن کار شبه نظامیان فتح‌الاسلام به ارتش چراغ سبز نشان داده است.

کد خبر 23483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز