همشهری آنلاین: تداوم درگیری نیروهای نظامی لبنان با شبه نظامیان مسلح گروه فتح‌الاسلام منجر به گسترش این درگیر‌ها به خارج از اردوگاه و مناطق شهری بیروت شده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها با تهدید مقامات ارشد فتح‌الاسلام به افزایش دامنه درگیری‌ها به سایر نقاط لبان، روز جمعه چند خودرو بمب‌گذاری شده در نقاط مختلف شرق بیروت، که بیشتر مسیحی نشین هستند کشف شد.

بنا بر این گزارش‌ها روز پنجشنبه(17 خرداد) نیز انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در بیروت منجر به کشته شدن یک تن و جراحت سه غیر نظامی دیگر شد.

سخنگوی گروه فتح‌الاسلام روز پنجشنبه تهدید کرده بود که درگیری‌ها را به خارج از اردوگاه خواهند کشاند.

مقامات امنیتی لبنان روز جمعه همچنین از کشف سه خوررو بمب‌گذاری شده در روستای "برالیاس" درسهل البقاع در مرزهای لبنان با سوریه خبر دادند.

این خودروهای بمبگذاری شده بعد از دستگیری سه عضو القاعده کشف شد. دربیانیه صادره از فرماندهی امنیتی لبنان آمده است: این سه فرد بازداشت شده درتحقیقات خود به این مسئله اعتراف کردند که درنظرداشتند تا خودروهای بمبگذاری شده را در مناطق مختلف لبنان منفجر کنند.

در همین حال  روزنامه السفیر در شماره امروز(18 خرداد) خود نوشت: یک هیات نظامی آمریکا به سرپرستی افسر "آلن مک کرستال استانلی" سه شب پیش با یک فروند هواپیمای نظامی از عراق وارد لبنان شد.

به گزارش فارس، به گفته یک منبع رسانه‌ای در سفارت آمریکا در لبنان، این هیات نظامی آمریکایی به همراه وابسته نظامی این کشور عازم سفارت آمریکا در منطقه "عوکر" شدند و نشست‌هایی را در آنجا برگزار کردند.

به نوشته السفیر، این هیات که شامل چهار تن از نظامیان ارشد آمریکایی بود شب گذشته بیروت را به مقصد عراق ترک کرد.

این روزنامه به جزئیات بیشتر این خبر و اینکه آیا این هیات با مقامات لبنانی و نیز مسئولان نظامی این کشور دیدار کرده‌اند یا خیر، اشاره‌ای نکرد.

کد خبر 23809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز