دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ادامه‌ درگیری‌ میان ارتش لبنان و عناصر گروه‌ فتح‌الاسلام در اردوگاه نهرالبارد کشته شدن چهار سرباز لبنانی دیگر را به دنبال داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، آخرین آمار منتشر شده‌ توسط ارتش لبنان حاکی از آن است که با کشته شدن چهار سرباز لبنانی دیگر در جریان درگیری‌های نهرالبارد آمار سربازان کشته شده‌ لبنانی از آغاز این درگیری‌ها تا به امروز( اول مرداد)به 116 تن رسید که 81 تن از شبه نظامیان فتح‌الاسلام و 41 غیر نظامی نیز در جریان این درگیری‌ها کشته شدند.

سخنگوی ارتش لبنان نیز از ادامه‌ پیشروی نیروهای ارتش به داخل اردوگاه و حمله‌ی خمپاره‌‌ای علیه مواضع شبه نظامیان خبر داد.

وی افزود: با ادامه‌ پیشروی‌ها نیروهای ارتش توانسته‌اند مناطقی از اردوگاه نهرالبارد و ساختمان‌های موجود در آن را از بمب و مین پاکسازی کنند.

وی هم‌چنین تاکید کرد: میزان عملیات‌های جنگی طی دو روز گذشته تا حدی کاهش یافته است و با سیطره‌ ارتش لبنان بر مواضع اصلی این گروه آرامش نسبی به اردوگاه بازگشته است.

سخنگوی ارتش لبنان هم‌چنین از تدابیر ارتش جهت تجهیز و آمادگی برای رویارویی دریایی با عناصر فتح‌الاسلام خبر داد.

ارتش لبنان هم‌چنین از طریق بلندگو به شبه نظامیان فتح‌الاسلام هشدار داده و از آنها خواسته به همراه خانواده‌هایشان تسلیم شوند.

نیروهای ارتش و هیات ویژه‌ خارج سازی غیر نظامیان از اردوگاه، از خانواده‌های شبه نظامیان خواسته‌اند از معرکه خارج شوند، اما بسیاری از آنها از پذیرش این امر امتناع کرده و تاکید کرده‌اند که بدون همسرانشان اردوگاه را ترک نخواهند کرد.

کد خبر 27260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز