همشهری آنلاین: ارتش لبنان در تازه‌ترین تحرکات خود به منظور پاکسازی اردوگاه نهرالبارد از شبه نظامیان مسلح فتح الاسلام، این اردوگاه را بمباران کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، امروز( شنبه 20 مرداد) توپخانه ارتش لبنان آتش سنگینی بر روی مواضع تجمع شبه نظامیان فتح الاسلام داشت.

ارتش لبنان همچنین چند ساختمان انتهایی اردوگاه را که شبه نظامیان طالبان در آنجا پناه گرفته اند به آتش کشید.

سخنگوی ارتش لبنان اعلام کرد ، تعداد زیادی از ساختمان های اردوگاه نهرالبارد بمنظور نابودی مین ها و بمب های کارگذاشته شده تخریب شده است.

وی افزود: ارتش لبنان همچنان در حال پیشروی در اردوگاه بمنظور مین‌روبی و در نتیجه آن، کاهش تلفات است. تعدادی از نظامیان ارتش لبنان بواسطه انفجار مین‌های پراکنده در اردوگاه، کشته یا مجروح شده اند.

از سوی دیگر به کزارش فارس، بنابر اعلام ارتش لبنان ، هلیکوپترهای ارتش روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته برای نخستین بار پس از آغاز درگیری ها در 20 مه گذشته ، اردوگاه را بمباران کردند.

هلیکوپترها بمب هایی به وزن 250 کیلوگرم را بر روی سنگرها و پناهگاه های زیر زمینی گروه فتح الاسلام فرو ریختند.

شبه نظامیان مستقر در اردوگاه نهرالبارد درحال حاضر مساحتی حدود 15 هزار متر مربع را تحت کنترل خود دارند.

تعداد غیر نظامیان فلسطینی ساکن در اردوگاه نهرالبارد 31 هزار نفر بود که این افراد از آغاز درگیری تاکنون طی چندین مرحله اردوگاه را ترک کرده اند و تنها 60 نفر که اکثریت آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند در داخل اردوگاه مانده اند.

از زمان شروع درگیری ها در 20 ماه مه ،123 نظامی لبنانی تاکنون کشته شده اند و تعداد غیر نظامیان کشته شده نیز به بیش از 200 نفر می رسد.

این مرگبار ترین درگیری از زمان پایان جنگ داخلی لبنان (1990) بوده است.

کد خبر 28669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز