دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: لبنان روز دوشنبه شاهد افزایش درگیر‌ی‌ها میان ارتش این کشور و شبه نظامیان فتح‌الاسلام بود.

شبکه‌ تلویزیونی الجزیره د راخبار امروز خود از ادامه‌ درگیری‌ها میان ارتش لبنان و شبه نظامیان فتح‌الاسلام و خنثی شدن دو بمب در شمال لبنان خبر داد.

به گزارش ایسنا، خبرنگار این شبکه‌ اظهار داشت: از شب گذشته (یکشنبه شب) تاکنون درگیری‌های مسلحانه‌ی ارتش لبنان و شبه نظامیان فتح‌الاسلام به اوج خود رسیده است و حملات توپخانه‌ای ارتش بار دیگر به مناطق اطراف و حتی قسمت‌های ورودی اردوگاه نهرالبارد بار دیگر از سر گرفته شده است.

هم‌چنین صبح امروز (دوشنبه) درحالی که یک گروه از شبه نظامیان فتح‌الاسلام درصدد پیشروی به سوی خارج از اردوگاه برای به تصرف درآوردن یک ایست بازرسی ارتش لبنان بودند با نیروهای ارتش درگیر شدند که پس از یک ساعت درگیری مسلحانه مجبور به عقب‌نشینی شدند.

براساس گزارش‌های منتشره، دود منطقه‌ درگیری را فرا گرفت و صدها سرباز دولتی مسلح با پشتیبانی تانک و نفربرهای زرهی اردوگاه نهرالبارد را محاصره کردند.

از سوی دیگر، هم زمان با انفجار یک بمب در منطقه‌" بربیر" واقع در غرب بیروت که منجر به زخمی شدن هفت تن از عابران پیاده‌ این منطقه شد دو بمب دیگر نیز توسط ارتش لبنان در شمال این کشور خنثی شد.

خبرنگار الجزیره گفت: با توجه به آن که میان احزاب سیاسی لبنان بر سر حل بحران نهرالبارد اختلاف نظر شدید وجود دارد، احتمال ورود ارتش به این اردوگاه فلسطینی بسیار ضعیف است.

کد خبر 23146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز