سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدای شلیک توپخانه و تیربار نیرو‌های ارتش لبنان دراطراف اردوگاه نهر بارد فلسطینی‌ها برای سومین روز نیز شنیده شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، روز سه شنبه 22مه(1 خرداد) دولت لبنان دستور داد تا ارتش این کشور تمام توان خود را برای مقابله نهایی با گروه فتح الاسلام  به کار بگیرد تا به اقدامات تروریستی این گروه خاتمه داده شود.

همزمان با ورود خاویر سولانا مسوءل سیاست خارجی اتحادیه اروپا به لبنان، رهبران گرو‌ه‌های مختلف فلسطینی نیز با فواد سینیوره نخست وزیر این کشور درباره بحرانی که شمال لبنان را در روز‌های اخیر فرا گرفته، گفت و گو کردند.

با حمله ارتش لبنان به نزدیکی اردوگاه نهر بارد که در شمال لبنان و در نزدیکی شهر طرابلس واقع است، موجی از دود ناشی از تبادل آتش توپخانه و تیربار آسمان این اردوگاه را فرا گرفت.

به دلیل وضعیت  وخیم جنگی نیرو‌های  امداد گر سازمان ملل تا کنون نتوانسته‌اند وارد این اردوگاه شوند و روز دوشنبه 21 مه یکی از امداد گران سازمان ملل در حالی که تلاش می‌کرد برای رساندن کمک‌ها وارد این اردوگاه شود، مجروح شد و سایر نیرو‌های این سازمان نتوانستند وی را از محوطه اردوگاه خارج کنند.

ارتش لبنان پیشتر با اعلام اینکه ورود به اردوگاه آورارگان فلسطینی خطرناک است از ورود شش کامیون آژانس امداد رسانی و کاری سازمان ملل به نهر بارد جلوگیری کرده بود. طالب الشهلانی از مقامات این آژانس نیز گفت:امیدوار است در روز سه شنبه آ تش بس برقرار شود و نیرو‌های ارتش،  به کاروان حامل کمک‌های انسان دوستانه سازمان ملل  اجازه دهند وارد اردوگاه شوند.

از آغاز درگیری‌ها میان ارتش لبنان و شبه نظامیان وابسته به گروه فتح الاسلام در روز یکشنبه 20 مه ، دست کم 58 نفر کشته شدند.

انفجار‌های بیروت

از سویی دیگر و در حالی که خبرگزاری‌ها اخبار ضدو نقیضی از ادامه درگیری‌ها و یا اعلام آـش بس یکطرفه  از سوی گروه فتح الاسلام را در آخرین لحظات تنظیم این خبر بر خروجی سایت‌های اینترنتی خود قرار داده‌اند، گزارش‌هایی از وقوع انفجاری مهیب در بیروت نیز منتشر شده‌اند.

در این انفجار شش تن زخمی شدند و به ساختمان‌‏های اطراف یک منطقه تجاری، محل وقوع انفجار، خسارات زیادی وارد آمد. به دنبال وقوع انفجار، آتش‌‏نشان‌‏ها برای نجات جان قربانیان به محل حادثه روانه شدند.

بنابر گزارش‌ها، این انفجار باعث به آتش کشیده شدن یک ساختمان در محله سنی‌‏نشین بیروت شده است. تا به حال هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را برعهده نگرفته است. از سوی دیگر، انفجار یک بمب دیگر در نزدیکی یک مرکز تجاری در محله مسیحی‌‏نشین اشرفیه در مرکز بیروت باعث مرگ یک زن و زخمی‌‏شدن ده‌‏ها تن دیگر است.

کد خبر 22666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز