همشهری آنلاین: دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به حوادث اخیر در شمال لبنان و درگیری ارتش با گروه فتح الاسلام مواضع این جنبش را در خصوص ارتش، اردوگاه فلسطینی‌ها و ساکنان آن اعلام کرد.

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته( 4 خرداد)طی سخنانی به مناسبت هفتمین سالگرد آزاد سازی جنوب لبنان که به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی العالم پخش شد با اشاره به تحولات جاری در شمال لبنان اظهار داشت: ارتش لبنان خط قرمزی است که نمی‌توان خدشه‌ای به آن وارد کرد.

وی افزود: کسانیکه به ارتش تعرض کرده‌اند باید به دست عدالت سپرده شوند.
نصرالله در عین حال با حمله نظامی به اردوگاه نهرالبارد مخالفت کرد و گفت اردوگاه فلسطینی نهرالبارد خط قرمز است و حمله به آن به معنای قربانی کردن ارتش و فلسطینی‌ها است.

وی تاکید کرد، علاوه بر ارتش، مردم غیر نظامی نیز که در اردوگاه‌ها زندگی می کنند خط قرمز حساب می‌شوند و کسی نمی‌تواند آنها را مورد تعرض قرار دهد زیرا اردوگاه نیز مانند یک محله از محله‌های لبنان است و نمی‌توان همه مردم را به خاطر پناه بردن چند جنایتکار به آن قتل عام کرد.

این اظهارات نصرالله اولین واکنش وی به تحولات اخیر در اردوگاه فلسطینی نهرالبارد در شمال لبنان و درگیریها میان گروه موسوم به فتح الاسلام و نیروهای ارتش لبنان محسوب می‌شود.

نصرالله تاکید کرد، می‌توان ماجرای نهرالبارد را از راه‌های سیاسی و امنیتی و قضایی حل و فصل کرد.

دبیرکل حزب الله با هشدار به برخی گروه ها در دامن زدن به فتنه و اختلافات داخلی میان لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها گفت باید متهمان حمله به ارتش لبنان بازداشت و به دستگاه قضایی تحویل و مجازات شوند زیرا چنانچه یک گروه مسلح مرتکب اشتباهی شده باشند نباید یک ملت تاوان اشتباه این گروه را بپردازد.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد باید با پرونده اردوگاه فلسطینی نهرالبارد به صورت سیاسی، امنیتی و قضایی برخورد کرد زیرا راه حل نظامی موضوع را پیچیده‌تر و سخت‌تر خواهد کرد.

حزب‌الله درباره علت تاخیر در صدور بیانیه از سوی حزب الله در زمینه حوادثه جاری در لبنان گفت: ما منتظر شدیم تا اطلاعات درستی در این زمینه بدست آوریم و آنگاه موضعگیری کنیم زیرا شناخت کاملی از آنها نداشتیم و این موضوع به سرنوشت دو ملت فلسطین و لبنان بستگی دارد.

سیدحسن نصرالله حساب مردم فلسطین را از این گروه جدا دانست و گفت: باید درباره دخالت آمریکا در حوادث اردوگاه نهرالبارد آگاه باشیم و از هر گونه تندروی و شتابزدگی در تصمیم گیری و انداختن ارتش در ورطه درگیری با این گروه مسلح بپرهیزیم.

کد خبر 22947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز