شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

همشهری ‌آنلاین: دبیرکل حزب‌الله لبنان از طرح صلح پیشنهادی اعراب انتقاد کرده و آن را در جهت حفظ منافع آمریکا و اسراییل دانست.

به گزارش ایسنا سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه‌ ماهواره‌ای دبی اظهار داشت: طرح صلح پیشنهادی کشورهای عربی مناسب نیست و تنها به منافع آمریکا و اسراییل خدمت می‌کند.

وی هم‌چنین تاکید کرد که به رغم عدم وجود نیروهای مسلح در جنوب لبنان گروه‌های مقاومت هم‌چنان در این منطقه حضور دارند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد که در صورت هر گونه حمله جدید اسراییل علیه لبنان با وجود حضور ارتش لبنان و نیروهای بین‌المللی، مقاومت لبنان قدرتمند از قبل در برابر این حمله خواهد ایستاد و بهتر از جنگ ژوئیه مبارزه خواهد کرد.

وی اخبار منتشر شده مبنی بر این که جنگ اخیر علیه لبنان به ایجاد شکاف بین لبنانی‌ها منجر شده را رد کرده و افزود: این جنگ نه تنها موجب شکاف نشده بلکه به عطوفت بیشتر بین مسلمانان و مسیحیان و هم‌چنین شیعه و سنی منجر شده است. این اظهارات بی‌پایه و اساس تنها جهت تخریب افکار عمومی از سوی حزب سیاسی هم دست با آمریکا مطرح می‌شود.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: ما از زمان جنگ تاکنون از موضع‌گیری‌های رسمی لبنان شکایت داشتیم نه از موضع گروه‌های مردمی، اما نهایتاً امیدواریم روزی برسد که یک کمیته‌ی تحقیق لبنانی، عرب و یا اسلامی برای تشخیص علل و نتایج جنگ تشکیل شود و این کمیته نتایج خود را گزارش دهد.

وی افزود: ما هم‌چون ایهود المرت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عمل نمی‌کنیم و به نتایج این کمیته احترام خواهیم گذاشت.

دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص آمادگی تسلیحاتی گروه مقاومت لبنان و اتهامات علیه حزب‌الله مبنی بر دریافت سلاح از خارج گفت: ما از امکانات ویژه‌ای برخوردار هستیم و نیاز به سلاح جدید نداریم و آمادگی انجام هر گونه جنگ را داریم.

وی ادامه داد: ما که روزانه می‌توانیم 300 تا 400 موشک پرتاب کنیم عملاً توانایی پرتاب هزار، دو هزار و سه هزار موشک را نیز داریم.

کد خبر 21806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز