همشهری آنلاین: مناسک حج تمتع سال ۱۳۹۲ از روز یکشنبه آغاز و زائران حج عازم صحرای عرفات می‌شوند.

مناسک حج ۹۲ از ۲۱ مهر آغاز می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، مناسک حج ۹۲ از ظهر روز یکشنبه مصادف با هشتم ذی‌الحجه، با محرم شدن زائران در شهر مکه و حرکت به سمت صحرای عرفات آغاز می‌شود.

زائران طی فاصله زمانی ظهر تا شب وارد صحرای عرفات شده و در چادرهای عرفات استقرار می‌یابند.

وقوف در عرفات با قصد قربت، پس از محرم شدن دومین عمل واجب برای انجام حج تمتع است و زائران روز ۲۲ مهرماه مصادف با نهم ذی‌الحجه(روز عرفه)، از ظهر تا غروب در صحرای عرفات وقوف خواهند کرد.

اعمال حج تمتع با وقوف در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب، حرکت به منا و انجام رمی، قربانی و تراشیدن سر و بیتوته در منا ادامه می‌یابد و روز سه‌شنبه ۲۳ مهرماه مصادف با دهم ذی‌الحجه (روز عید قربان)، زائران در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب وقوف می‌کنند.

در ادامه روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه مصادف با یازدهم ذی‌الحجه، زائران در منا بیتوته کرده و سپس رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه) خواهند پرداخت.

روز ۲۵ مهرماه مصادف با دوازدهم ذی‌الحجه نیز زائران اعمال بیتوته در منا، رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه) و حرکت به طرف مکه پس از اذان ظهر را انجام می‌دهند.

اعمال زائران پس از ورود دوباره به مکه مکرمه شامل طواف، نماز زیارت، سعی بین صفا و مروه و طواف نساء است و نماز پس از روز عید قربان نیز تا حداکثر پایان ماه ذی‌الحجه انجام می‌پذیرد و به این ترتیب اعمال حج تمتع به پایان رسیده و زائران، حاجی می‌شوند.

۶۴ هزار زائر از جمهوری اسلامی ایران در مناسک معنوی حج تمتع امسال حضور دارند.

۹۵ هزار متر مربع از فضای صحرای عرفات به خمیه های زائران ایرانی اختصاص دارد و امسال برای نخستین بار ضمن امکاناتی نظیر کولر، فرش، یخچال فریزر ایستاده و دسترسی به پریز برق به زائران ایرانی در عرفات و منا ارایه خواهد شد.

طبق اعلام سازمان حج و زیارت، ۲۳ هزار تخته فرش، دو هزار و ۷۰۰ دستگاه کولر و ۲۵۰ دستگاه یخچال فریزر ایستاده به خیمه های زائران ایرانی در عرفات و متا داده می شود.

کد خبر 234704
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز