گروه حوادث: گذشت از قصاص، خواسته مردانی بود که با طعمه قرار دادن یک دختر جوان، نقشه ربودن پسری را عملی کرده بودند.

متهم

آنها در تماس با خانواده گروگان مدعی شدند فقط درصورتی پسرشان را رها می‌کنند که آنها با مراجعه به دادگاه، از قصاص قاتل گذشت کنند. سال 86، جنایتی در یکی از شهرهای استان لرستان رخ داد که قربانی آن پسر جوانی بود. ماجرا از این قرار بود که پسر جوان از مدتی قبل‌تر بر سر مسائل خانوادگی با یکی از اقوام دورش دچار اختلاف شده بود که این اختلافات سرانجام منجر به جنایت شد و پسر جوان به ضرب گلوله به قتل رسید.

وقتی پلیس در جریان حادثه قرار گرفت تحقیقات خود را آغاز کرد و طولی نکشید که عامل تیراندازی مرگبار به نام مجتبی دستگیر شد. مرد جوان در بازجویی به قتل اعتراف کرد و مدعی شد که به‌دلیل اختلافات خانوادگی و فامیلی دست به جنایت‌زده است. با اعترافات مجتبی، او راهی زندان شد و مدتی بعد در دادگاه کیفری استان لرستان محاکمه و به قصاص محکوم شد.

با صدور این حکم، پسر جوان به زندان فرستاده شد و این در حالی بود که تنها خواسته خانواده مقتول، قصاص او بود و تلاش خانواده مجتبی برای جلب رضایت آنها فایده‌ای نداشت. در حالی که 6 سال از ماجرا می‌گذشت و شمارش معکوس برای قصاص جوان جنایتکار شروع شده بود، چند روز پیش حادثه‌ای رخ داد که بار دیگر آتش اختلاف بین خانواده قاتل و مقتول را شعله ور کرد.

پسر گمشده

صبح 12 مهرماه، خانواده مقتول به اداره آگاهی رفتند و خبر از گم شدن پسر جوانشان به نام فرید دادند. آنها گفتند که فرید عصر روز قبل(11 مهر)، برای انجام کاری از خانه خارج شد و دیگر برنگشت. حتی موبایلش هم خاموش شده و هیچ‌کدام از دوستانش نیز از او خبر ندارند و نمی‌دانند چه بلایی بر سر وی آمده است.

در حالی که خانواده فرید به‌شدت نگران پسرشان بودند و می‌گفتند که وی هیچگاه بدون اطلاع آنها شب را بیرون از خانه نمانده است، تحقیقات ماموران برای یافتن ردی از پسر گمشده شروع شد. کارآگاهان پلیس با پرس و جو از دوستان فرید دریافتند که پسر جوان آخرین بار در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر به همراه دختر جوانی دیده شده و دیگر کسی او را ندیده است. ماموران راهی خیابان مورد نظر شدند و به تحقیق از اهالی آنجا پرداختند تا اینکه متوجه شدند فرید گم نشده، بلکه ربوده شده است.

دعوای ساختگی

یکی از شاهدان به ماموران گفت: روز گذشته با شنیدن سروصدای درگیری، متوجه شدم که چند نفر به مرد جوانی حمله کرده و قصد سوار کردن او به یک خودروی پراید را دارند. وقتی به کمک وی رفتم، زنی که همراه او بود فریاد زد که مرد جوان شوهرش است که به خاطر اعتیاد به مواد‌مخدر در کمپ بستری بوده و از آنجا گریخته است و آنها قصد دارند که وی را دوباره به کمپ برگردانند. با شنیدن حرف‌های این زن، من و بقیه ساکنان محل کنار کشیدیم و آنها مرد جوان را سوار ماشین پراید کردند و رفتند. مشخصاتی که شاهدان از مرد جوان ارائه کرده بودند با مشخصات فرید(جوان ناپدید شده) یکی بود. بنابراین این فرضیه که وی از سوی افرادی ربوده شده است، مد نظر قرار گرفت و تیم ویژه‌ای از کارآگاهان مامور رسیدگی به ماجرا شد.

تماس عجیب

در حالی که تحقیقات برای پیدا کردن ردی از فرید ادامه داشت مردی با خانواده وی تماس گرفت و مدعی شد که او و همدستانش فرید را گروگان گرفته‌اند. وی گفت که تنها شرط آزادی فرید این است که خانواده‌اش به دادگاه بروند و از قصاص قاتلی که 6 سال پیش برادر فرید را به قتل رسانده بود، گذشت کنند. در غیراین صورت فرید نیز به قتل خواهد رسید.

سرهنگ دالوند، رئیس پلیس آگاهی استان لرستان در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: به‌دنبال این تماس، راز آدم ربایی فاش شد. حالا ما می‌دانستیم که گروگانگیران اعضای خانواده جوانی هستند که در سال 86 برادر فرید را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود. آنها می‌خواستند که با این کار از خانواده مقتول رضایت بگیرند؛ غافل از اینکه اقدام آنها اختلاف بین خانواده‌ها را بیشتر خواهد کرد.
وی ادامه داد: در بررسی‌های تخصصی، رد آدم‌ربایان در شهرهای کرمانشاه و ایلام به دست آمد و در ادامه متوجه شدیم که آنها به یکی از شهرهای استان همدان گریخته‌اند.

سرهنگ دالوند افزود: 24 ساعت از زمانی که پلیس در جریان ماجرا قرار گرفته بود می‌گذشت تا اینکه محل اختفای آدم‌ربایان شناسایی شد و تیم‌های عملیاتی این محل را محاصره کردند. آدم‌ربایان سوار بر 2 خودروی پراید بودند که وقتی در محاصره پلیس قرار گر فتند، سرنشینان یکی از خودروها توانستند فرار کنند اما 2 سرنشین خودروی دیگر دستگیر شدند و جوان ربوده شده، 13 مهرماه از اسارت آنها آزاد شد.

دختر اجیر شده

با دستگیری 2 نفر از آدم‌ربایان، آنها به اداره آگاهی منتقل شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند. یکی از آنها گفت: 6 سال پیش برادرم به اتهام قتل برادر فرید دستگیر و به قصاص محکوم شد. از آنجا که خانواده مقتول حاضر نبودند رضایت دهند، نقشه کشیدم که با گروگان گرفتن پسر دیگرشان آنها را مجبور کنم که رضایت بدهند. برای این کار ابتدا دختر جوانی را اجیر کردم تا با فرید طرح دوستی بریزد.

این دختر بعد از چند روز توانست فرید را فریب دهد و او را به محلی بکشاند که ما درنظر داشتیم. وقتی فرید برای دیدن دختر جوان به محل قرار آمد، من و 3 نفر از بستگانم او را ربودیم تا بتوانیم با تهدید خانواده‌اش رضایت بگیریم اما خیلی زود پلیس ما را شناسایی و دستگیر کرد. به گفته رئیس پلیس آگاهی لرستان، برای متهمان قرار قانونی صادر شد و تحقیقات برای دستگیری همدستان آنها ادامه دارد.

کد خبر 234133
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز