گروه حوادث: تنها دلیل قتل پسر جوان سوءتفاهمی بود که هنگام یک گفت‌وگوی تلفنی به‌وجود آمد.

متهم

قاتل می‌گوید زمانی که با یکی از دوستانش به نام صمد تلفنی حرف می‌زده، مقتول تصور کرده که وی درباره سرقت سمند صحبت می‌کند و همین سوءتفاهم حادثه مرگباری را رقم زد. شامگاه 10مرداد امسال، درگیری خونینی در منطقه جنت‌آباد تهران رخ داد که جان پسر دانشجویی را گرفت.

وقتی مأموران پلیس در محل درگیری حاضر شدند، دانشجوی 22ساله به‌دلیل شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شده بود اما تلاش پزشکان برای نجات جانش فایده‌ای نداشت و او روی تخت بیمارستان جان باخت. ماموران در نخستین اقدام به تحقیق از پدر مقتول پرداختند و این مرد مدعی شد که پسرش را فردی به قتل رسانده که قصد سرقت خودروی سمند آنها را داشته است. وی گفت: حدود ساعت 9شب داخل خانه نشسته بودم که پسرم زنگ خانه را زد و از پشت آیفون گفت که به 110زنگ بزنید. نگران شدم و با عجله خودم را به کوچه رساندم.

پسرم را دیدم که غرق در خون روی زمین افتاده، سراسیمه او را به بیمارستان بردم و در بین راه بود که پسرم گفت یک سارق او را به این روز انداخته است. او گفت زمانی که داخل کوچه بوده، مرد جوانی را دیده که کنار ماشین سمند من ایستاده و با تلفن همراهش درباره سمند حرف می‌زده است. پسرم هم حدس زده که مرد غریبه سارق است و قصد دارد مشخصات سمند ما را تلفنی به همدستانش بگوید تا آن را سرقت کنند، به‌همین دلیل به سراغ او رفته و از وی خواسته که از ماشین دور شود اما مرد غریبه با چاقو ضربه‌ای به گردن پسرم زده و سوار بر یک خودروی سوزوکی و متواری شده است.

با اظهارات پدر مقتول، تحقیقات برای شناسایی عامل جنایت آغاز شد و مأموران با پرس‌وجو از همسایه‌ها، متوجه شدند که آنها پس از درگیری مرگبار، خودروی سوزوکی سفید رنگی را دیده‌اند که با سرعت زیاد محل را ترک کرده است.

دستگیری در اصفهان

شکی برای پلیس باقی نمانده بود که راننده سوزوکی سفید، عامل جنایت بوده است. بنابراین تحقیقات برای شناسایی این خودرو ادامه یافت و کارآگاهان با بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته‌ای که در آن منطقه بودند، سرانجام توانستند مشخصات این خودرو را به‌دست آورند. بررسی‌ها نشان می‌داد که صاحب خودروی مورد نظر اهل تهران نیست و در یکی از شهرستان‌ها زندگی می‌کند. اما وقتی مأموران راهی خانه‌اش شدند، وی آنجا را ترک کرده و متواری شده بود. جست‌وجو برای دستگیری این مرد ادامه داشت تا اینکه مخفیگاه او در اصفهان شناسایی شد و مأموران با دریافت نیابت قضایی راهی آنجا شدند و مرد جوان را دستگیر کردند.

سوء‌تفاهم مرگبار

عامل جنایت به اداره آگاهی تهران منتقل شد و در همان بازجویی‌های اولیه به قتل دانشجوی رشته آی تی اعتراف کرد اما مدعی شد که هیچ سرقتی در کار نبوده و پسر جوان را فقط به‌خاطر یک سوء‌تفاهم به قتل رسانده است. متهم گفت: برای انجام کاری به تهران آمده بودم و شب حادثه برای تفریح به برج میلاد رفتم. اما به‌علت عدم‌آشنایی با خیابان‌های منطقه گم شدم و ناخواسته سر از جنت‌آباد درآوردم. حسابی کلافه شده بودم و وقتی وارد یکی از کوچه‌ها شدم، برای خرید سیگار و آبمیوه توقف کردم و از ماشین پیاده شدم.

پس از خرید، با دوستم که صمد نام دارد تماس گرفتم و سرگرم حرف زدن با او شدم. اصلا حواسم به‌خودروی سمندی که کنار آن ایستاده بودم نبود. از سویی من و صمد با لهجه محلی صحبت می‌کردیم، طوری که وقتی اسمش را به زبان می‌آوردم، واژه‌ای شبیه سمند بود. بعد از صحبت با دوستم، مقتول به تصور اینکه من سارق هستم و دارم راجع به‌خودروی سمند آنها حرف می‌زنم، به طرفم آمد و با هم درگیری لفظی پیداکردیم. این درگیری پس از لحظاتی بالا گرفت و به زد و خورد کشیده شد. من هم کنترلم را از دست دادم و با چاقویی که در جیبم بود، ضربه‌ای به پسر جوان زدم. وقتی دیدم او روی زمین افتاد، ترسیدم و سوار ماشین شدم و فرار کردم.

سرهنگ حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب جنایت، قاضی پرونده برای او قرار بازداشت موقت صادر کرد و وی تا انجام تحقیقات تکمیلی، در اختیار اداره دهم آگاهی تهران قرار گرفت.

کد خبر 234896
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز