گروه حوادث: سرمایه‌گذاری در تایلند، ترفند مرد شیاد برای کلاهبرداری میلیونی بود.

متهم

این مرد وقتی فهمید که مالباخته قصد شکایت دارد، دست به آدم‌ربایی زد.اول مهرماه سال‌جاری مردی به شعبه هشتم بازپرسی در دادسرای جنایی تهران رفت و خبر از آدم‌ربایی و کلاهبرداری میلیونی داد. وی در توضیح ماجرا به قاضی بخشوده گفت: حدود 4‌ماه پیش چشمم به تبلیغاتی درخصوص سرمایه‌گذاری در کشور تایلند افتاد. کنجکاو شدم و به نشانی‌ای که در آگهی درج شده بود رفتم.

آنجا با مردی به نام سعید آشنا شدم که می‌گفت در زمینه خرید و فروش ملک و آپارتمان در تایلند فعالیت می‌کند و این کار سود خوبی دارد. بعد از صحبت با وی خانه پدری‌ام را در منطقه ده‌ونک فروختم و 185میلیون تومان برای سرمایه‌گذاری در تایلند را طی چند فقره چک به وی پرداخت کردم. مالباخته افزود: پس از آن سعید مرا به تایلند برد و 20روز در یک ساختمان متروکه زندانی بودم.

در آنجا مرتب از من می‌خواست که با ایران تماس بگیرم و درخواست پول کنم. سرانجام بعد از گذشت 20روز او به من اجازه داد که به ایران برگردم. بعد از اینکه به ایران آمدم به سراغ سعید رفتم. قرار شد پول مرا پس بدهد تا من از شکایت کردن صرف‌نظر کنم. برای همین شامگاه 31شهریور‌ماه سال‌جاری به محل کار او رفتم. وی از من خواست سوار ماشینش شوم تا با هم صحبت کنیم. وقتی نشستم 2 نفر دیگر هم سوار ماشین شدند و چاقویی زیر گلویم گذاشتند. آنها مرا زیر صندلی بردند و به مخروبه‌ای که به‌نظر می‌رسید در اطراف تهران است بردند و در آنجا تهدید کردند که چنانچه شکایت کنم مرا خواهند کشت. سپس تعدادی رسید و برگه از من گرفتند درخصوص اینکه هیچ‌گونه طلبی از سعید ندارم و سپس رهایم کردند.

بعد از اعلام این شکایت، مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت با دستور قاضی بخشوده وارد عمل شدند و 16مهرماه متهم را دستگیر کردند. وی در بازجویی‌ها گفت: من در کار واردات کفش و کتانی از کشورهای تایلند، ‌کره‌جنوبی و چین هستم. ‌همچنین در زمینه خرید و فروش و رهن و اجاره ملک در تایلند فعالیت دارم. برای همین به تبلیغ درخصوص سرمایه‌گذاری در تایلند پرداختم تا اینکه شاکی با من تماس گرفت و درخواست اقامت کشور تایلند و سرمایه‌گذاری در آنجا را کرد. از همان زمان ارتباط ما آغاز و قرار شد برای شاکی در آن کشور سرمایه‌گذاری کنم اما چون مریض شدم نتوانستم به تعهدات خودم عمل کنم.

بعد از آنکه متهم مدعی شد در کار واردات است مأموران از وی خواستند سند و مدرک قانونی که تأیید‌کننده این موضوع باشد ارائه کند اما وی هیچ‌گونه مدرکی نداشت.سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر متهم با قرار قانونی در اختیارماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفته است و تحقیقات تکمیلی درخصوص اتهام آدم ربایی ادامه دارد.
وی از شاکیان احتمالی نیز خواست برای شناسایی متهم به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 235063
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز