گروه حوادث: زورگیران خشن پس از آخرین سرقت قصد فرار داشتند اما در بین راه موتورشان خاموش شد و در محاصره شهروندان گرفتار شدند.

متهم

ساعت 14چهارم مهرماه سال‌جاری 2 خواهر در خیابان قزوین هدف حمله 2موتورسوار قرار گرفتند. یکی از سرنشینان موتور بعد از پیاده‌شدن، با تهدید چاقو اقدام به قاپیدن گردنبند یکی از خواهران کرد و پس از سرقت بلافاصله سوار موتور شد و هر دو پا به فرار گذاشتند.

دو خواهر فریاد زنان از مردم کمک خواستند و راننده یک خودروی عبوری که شاهد ماجرا بود، آنها را سوار ماشین کرد و به تعقیب دزدان موتورسوار پرداخت. عملیات تعقیب و گریز ادامه داشت تا اینکه موتورسیکلت سارقان در نزدیکی شهرک توحید خاموش شد و آنها موتور را همانجا رها کردند و پیاده به فرار ادامه دادند.

مردم که با فریادهای 2خواهر جوان متوجه ماجرا شده بودند به تعقیب دزدان پرداختند و با محاصره آنها توانستند یکی از سارقان را روی پل عابر پیاده دستگیر کنند اما دیگری موفق به فرار شد. لحظاتی بعد مأموران کلانتری 119مهرآباد جنوبی سر رسیدند و متهم که پسر 23ساله‌ای به نام سیروس است، بازداشت شد و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت. وی با وجود اظهارات شاهدان و مالباخته بازهم خود را بی‌گناه می‌دانست و مدعی بود که مردم او را با دزد اصلی اشتباه گرفته‌اند. این در حالی بود که خانواده‌اش سعی داشتند با خرید یک رشته گردنبند از مالباخته رضایت بگیرند.

با وجود این مأموران به بررسی سوابق متهم پرداختند و متوجه شدند که سیروس یکی از مجرمان سابقه داری است که پیش از این نیز دستگیر و روانه زندان شده بود. همچنین مشخص شد که موتور متعلق به وی بوده که به‌صورت قولنامه‌ای خریده بود. در ادامه وقتی چندین مالباخته دیگر در پایگاه پنجم پلیس آگاهی حاضر شدند و متهم را به‌عنوان سارق طلا و اموال خود شناسایی کردند وی چاره‌ای جز اقرار ندید.

همه مالباخته‌ها اظهار داشتند که متهم با همدستش سوار بر موتور بوده و با تهدید سلاح سرد دست به زورگیری زده‌اند و پول، طلا و جواهراتشان را دزدیده‌اند.

سرقت از تازه‌داماد

در میان مالباخته‌ها تازه دامادی بود که هنگام طرح شکایت به مأموران گفت: یک شب قبل از مراسم جشن عقد ، در مسیر آزادگان به سمت غرب در حال حرکت بودم که یک دستگاه موتورسیکلت با 2 سرنشین به سمت من آمدند و درخواست بنزین کردند. به آنها گفتم بنزین زیادی در باک موتور ندارم. ناگهان سیروس که ترک نشین موتورسیکلت بود با تهدید قمه مرا به کناره خاکی اتوبان کشاندند تا جایی‌که تعادلم را از دست دادم و به زمین خوردم. بعد از آن با تهدید قمه دست به سرقت کیف دستی و گردنبند طلایم زدند و به سرعت پا به فرار گذاشتند.

دستگیری دومین متهم

سیروس که پس از شناسایی توسط تعداد دیگری از مالباختگان چاره‌ای جز اعتراف نداشت، به کارآگاهان گفت: از ترس حامد همدستم دروغ گفتم ؛ حامد به من زنگ زد و پیشنهاد سرقت‌ها را مطرح کرد من هم ترسیدم ماجرا را لو بدهم. با شناسایی حامد به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه دار که پیش از این به اتهام ضرب و جرح عمدی دستگیر و روانه زندان شده بود، مخفیگاه وی شناسایی و دستگیر شد. وی نیز در بازجویی‌ها چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید و به زورگیری و گردنبندقاپی اعتراف کرد .


سرهنگ گزافی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: باتوجه به اعترافات متهمان به سرقت‌های سریالی در مناطق مختلف شهر تهران و احتمال ارتکاب دیگر جرائم، دستور انتشار تصاویر هر دو از سوی بازپرس پرونده صادر شده است بنابراین از کسانی که موفق به شناسایی تصاویر این دو متهم شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح شکایت به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 236725
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز