گروه حوادث: تبهکار تحت تعقیب که با شگردهای مختلف دست به سرقت و زورگیری در تهران و شهرهای شمالی کشور می‌زد، دستگیر شد.

متهم

سرقت‌های این مرد باعث شده بود که بعضی از مالباختگان چند روزی را در بیمارستان بگذرانند.2 مرد جوان فریاد می‌زدند: دزد دزد و به‌دنبال مردی می‌دویدند که در حال فرار بود. ساعت 22:30 22مهرماه بود و مأموران گشت کلانتری126 تهرانپارس که از آن حوالی می‌گذشتند، با شنیدن فریادهای 2مرد جوان به تعقیب دزد فراری پرداختند و او را محاصره کردند.

سارق با دیدن پلیس اقدام به شکستن شیشه خانه‌ای کرد و درحالی‌که قصد داشت با شیشه به سمت مردم و مأموران حمله کند، توسط پلیس دستگیر شد و به کلانتری انتقال یافت. همزمان با دستگیری سارق، شاکی به مأموران گفت: داخل مغازه بودم که ناگهان این مرد (سارق) وارد شد و به من حمله و مرا مجروح کرد. او با تهدید چاقو، لپ‌تاپ و 2عدد گوشی موبایل و مقداری پول سرقت کرد و پا به فرار گذاشت اما من او را به کمک یکی از همسایه‌ها تعقیب کردم تا اینکه دستگیر شد.

در ادامه جوان سارق به دستور قاضی موسوی، دادیار شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران در اختیار مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. در بررسی‌ها مشخص شد که متهم 21ساله بهروز نام دارد و سابقه‌دار است. وی پیش از این 8بار به جرم سرقت، زورگیری، شرب خمر، ‌درگیری و... دستگیر شده و به زندان رفته بود. مرد جوان به ده‌ها فقره زورگیری در مناطق مختلف پایتخت اعتراف کرد و در ادامه تحقیقات مشخص شد که وی علاوه بر زورگیری، دست به سرقت خودرو نیز می‌زد.

او سپس با خودروی مسروقه، اقدام به زورگیری از رهگذران می‌کرد و در آخر ‌لوازم داخل خودرو را می‌دزدید و آن‌را رها می‌کرد. متهم درخصوص این شیوه از سرقت‌هایش گفت: بیشتر خودروهایی را شناسایی می‌کردم که راننده آنها پیر بود. بعد سد راهشان می‌شدم و با تهدید ماشین را می‌دزدیدم. متهم درخصوص انگیزه‌اش نیز گفت: مدت‌هاست که اعتیاد دارم و برای تأمین هزینه خرید مواد دست به سرقت می‌زدم.

دزد بی‌رحم

بعد از تحقیقات از متهم ده‌ها مالباخته با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی مرد سارق را شناسایی کردند. یکی از آنها مردی بود که بعد از سرقت چندین روز در بیمارستان بستری شده بود. او گفت: شامگاه 29شهریور، این مرد سد راهم شد و با تهدید قمه مرا از ماشین پرایدم پیاده کرد. من با داد و فریاد از مردم کمک خواستم اما سارق همه آنها را با قمه تهدید کرد و اجازه نداد جلو بیایند. او سپس با قمه چند ضربه به من زد و ماشینم را دزدید. مردم هم مرا به بیمارستان بردند که بلافاصله مورد عمل جراحی قرار گرفتم.

تصادف ساختگی

یکی دیگر از شگرد‌های سارق خشن، زورگیری به شیوه تصادف ساختگی بود. یکی از شاکیان در این مورد گفت: با ماشینم از خیابان گرگان عبور می‌کردم که یک موتور با 2سرنشین از پشت‌سر با ماشینم برخورد کرد. مرد سارق سوار همان موتور بود که می‌گفت صدمه دیده است. من هم او را سوار ماشین کردم که به بیمارستان انتقال دهم اما در بین راه ناگهان او با قمه ضربه‌ای به دستم زد. سپس با سرقت یک میلیون و 250هزا رتومان پول و ماشینم، فرار کرد. مرد سارق در بعضی موارد نیز با همدستش سد راه طعمه‌هایش می‌شد و به بهانه اینکه آنها برای خواهرش مزاحمت ایجاد کرده‌اند، با چاقو به جانشان می‌افتاد و پول‌ها و ماشینشان را سرقت می‌کرد.

سرقت‌ در شمال

دزد خشن در شگردی دیگر به بهانه پرسیدن آدرس، رهگذران را متوقف می‌کرد و با تهدید چاقو دست به زورگیری می‌زد. اما این همه سرقت‌های او نبود چرا که همزمان با دستگیری وی مشخص شد که او تحت تعقیب پلیس تعدادی از شهرهای شمالی کشور نیز بوده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که وی در یکی از جرایمش در شهرهای شمالی، قصد داشته پس از حمله به خانه یکی از شهروندان اقدام به آزار و اذیت زن صاحبخانه کند که با اطلاع همسایه‌ها و دخالت آنها ناچار شده از پنجره فرار کند.

سرهنگ رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با اشاره به دستگیری 2نفر از همدستان دزد خشن گفت: قاضی پرونده مجوز چاپ عکس این مرد را صادر کرده است و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 237131
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز