یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

گروه حوادث: ۴بچه محل که برای تفریح به خیابان‌های پایتخت رفته بودند، وقتی دیدند پولی برای رفتن به رستوران ندارند، تصمیم به زورگیری گرفتند.

عقربه‌ها ساعت 22 شنبه 30 شهریور‌ ماه را نشان می‌داد که جوان دانشجویی بعد از خرید از مغازه‌ای در خیابان سهروردی بیرون آمد تا به سمت خانه‌اش برود اما ناگهان در محاصره 4مرد موتورسوار گرفتار شد. 3 نفر از آنها از موتور پیاده شدند و به جوان دانشجو حمله کردند.

یکی از آنها گردن پسر جوان را گرفت و او را به زمین انداخت و 2نفر دیگر با مشت و لگد به جانش افتادند. دزدان، طعمه خود را تهدید کردند که اگر کیف پولش را ندهد، او را خواهند کشت. جوان دانشجو که به‌شدت وحشت کرده بود کیف پولش را به دزدان تحویل داد. سارقان نیز به سرعت سوار موتورهایشان شدند تا فرار کنند اما در همین هنگام مالباخته با دیدن خودروی گشت پلیس، فریاد کمک‌خواهی سر داد.

مأموران گشت کلانتری 104عباس‌آباد با دیدن این صحنه به تعقیب موتورسواران پرداختند تا اینکه با شلیک 2تیر هوایی2نفر از آنها را دستگیر کردند اما 2 سارق دیگر پا به فرار گذاشتند. 2متهم دستگیر شده روز گذشته وقتی در برابر قاضی بخشوده، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران قرار گرفتند مدعی شدند که این نخستین باری بود که دست به دزدی زده‌اند و بسیار پشیمانند. یکی از آنها به مأموران گفت:

من و دوستم نقش بادیگارد را داشتیم و 2 متهم دیگر را اسکورت می‌کردیم. وی ادامه داد: ماجرا از آنجا آغاز شد که من و دوستم با 2 سارق فراری از جنوب شرق تهران راهی منطقه عباس‌آباد شدیم. با موتور در آنجا می‌گشتیم که یک دفعه چشممان به رستورانی گران‌قیمت افتاد اما چون پولی برای رفتن به آنجا نداشتیم، آن 2 سارق که از بچه محل‌هایمان هستند، تصمیم به سرقت گرفتند و از ما خواستند تا همراهشان برویم و اسکورتشان کنیم. وی ادامه داد:

ما هم اغفال شدیم و همراه آنها رفتیم تا اینکه چشممان به مالباخته افتاد و دیدیم که کیف پولش در دستش است. برای همین به وی حمله کردیم و دست به سرقت زدیم اما گشت پلیس سر رسید و ما را دستگیر کرد. وی ادامه داد: من و دوستم بی‌گناهیم. حتی وقتی همدستانمان تصمیم به زورگیری گرفتند به یاد زورگیرانی افتادم که چند وقت پیش اعدام شدند و خواستم که بی‌خیال شوند اما آنها تصمیم‌شان را گرفته بودند. بعد از دستگیری هم متوجه شدم که داخل کیف مالباخته فقط 12هزار تومان پول نقد بوده است. براساس این گزارش، 2سارق دستگیر شده برای انجام تحقیقات بیشتر با دستور قاضی پرونده در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات برای دستگیری همدستان آنها ادامه دارد.

کد خبر 232055
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز