گروه حوادث: دختر شیشه‌ای خودش را به بیماری می‌زد تا مردان جوان دلشان به حال او بسوزد و وی را به داروخانه منتقل کنند.

متهم

در همین هنگام 2زورگیر معتاد وارد عمل می‌شدند و با تهدید و کتک‌زدن طعمه‌شان، دست به زورگیری از او می‌زدند.
تحقیقات پلیس برای دستگیری این باند با شکایت دختر جوانی آغاز شد که مدعی بود از سوی 2سارق زورگیر مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. وی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: شامگاه 15شهریور در حال رفتن به خانه بودم که یکی از اراذل و اوباش محل به نام ابوالفضل با همدستی جوان دیگری به نام حمیدرضا مرا به زور و با تهدید به خانه‌اش کشاند و علاوه بر سرقت 150هزار تومان پول نقدی که همراهم بود و گوشی تلفن همراهم، مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند.

با این شکایت تحقیقات مأموران برای دستگیری متهمان شروع شد تا اینکه یکی از آنها به نام حمیدرضا به دام پلیس افتاد. او در بازجویی‌ها مدعی شد که بی‌گناه است اما چند ساعت از دستگیری وی گذشته بود که شاکی دیگری با مراجعه به کلانتری مدعی شد که حمیدرضا و ابوالفضل با تهدید چاقو و کتک زدن وی دست به سرقت از او زده‌اند. مأموران در ادامه شکایت‌های دیگری نیز مبنی بر سرقت و زورگیری ابوالفضل و حمیدرضا دریافت کردند و تحقیقات برای دستگیری متهم فراری را ادامه دادند.

شامگاه 18شهریور، ابوالفضل در خیابان خاوران شناسایی شد و وقتی در محاصره پلیس قرار گرفت، سعی کرد با استفاده از اسپری اشک‌آور از دست آنها فرار کند که موفق نشد. او بعد از دستگیری به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت و در بازجویی‌ها اعتراف کرد که با همدستی برادرهمسرش(حمیدرضا) دست به زورگیری می‌زده است. اعترافات متهم در حالی بیان می‌شد که کارآگاهان دریافتند 2سارق زورگیر همدست دیگری هم داشته‌اند؛ دختری شیشه‌ای به نام روناک که از مجرمان سابقه‌دار به شمار می‌رفت و تا‌کنون 7سال را به‌دلیل ارتکاب جرائم مختلف در زندان گذرانده بود.

بررسی‌ها نشان می‌داد که این دختر جوان بارها از سوی پلیس دستگیر شده و در جریان این درگیری‌ها، 3بار که قصد فرار داشته است، هدف اصابت گلوله پلیس قرار گرفته بود. بنابراین تحقیقات برای دستگیری وی شروع شد و طولی نکشید که او نیز دستگیر شد. این دختر 22ساله بعد از انتقال به اداره آگاهی به همدستی با حمیدرضا و ابوالفضل اعتراف کرد و در بازجویی از وی مشخص شد که او بعد از شناسایی مردان جوان به بهانه‌ اینکه حالش بد است و بیمارشده، از آنها می‌خواست که او را به داروخانه برسانند. وی با این شگرد طعمه‌هایش را به محلی خلوت می‌کشاند و در این هنگام حمیدرضا و ابوالفضل وارد عمل می‌شدند و با تهدید طعمه‌ها، دست به زورگیری از آنها می‌زدند.

سرهنگ علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه هر 3متهم دستگیر شده اعتیاد به شیشه دارند، گفت: تا‌کنون تعدادی از شاکیان که هدف سرقت‌های این باند قرار گرفته بودند شناسایی شده‌اند و با توجه به اینکه متهمان با صدور قرار قانونی در بازداشت به‌سرمی‌برند، شاکیان احتمالی می‌توانند برای شناسایی آنها به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 231729
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز