سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

گروه حوادث: تبهکار سابقه‌دار وقتی با کمک مرد پولدار از زندان آزاد شد، برای جبران این کمک دست به اسیدپاشی زد.

این پرونده زمانی به جریان افتاد که مأموران پلیس مشهد در جریان اسیدپاشی به یک خودروی تویوتا لندکروز گرانقیمت در یکی از خیابان‌های شهر قرار گرفتند. مأموران وقتی در محل حادثه حاضر شدند، صاحب خودرو را دیدند که به‌شدت عصبانی بود و خودرویش آسیب زیادی دیده بود. این مرد به مأموران گفت: بعد از اینکه ماشینم را در حاشیه بلوار جلال آل‌احمد پارک کردم، برای انجام کارهایم پیاد شدم اما دقایقی بعد وقتی به محل پارک ماشین برگشتم، متوجه شدم که فرد یا افرادی روی آن اسید پاشیده‌اند.

بررسی‌های اولیه پلیس نشان می‌داد که اسیدپاشی عمدی بوده است؛ چرا‌که اسید با دقت کامل روی تمام ماشین ریخته شده و خسارت زیادی برجا گذاشته بود. مأموران که اطمینان داشتند ماجرا یک انتقام‌جویی شخصی بوده است، تحقیقات برای شناسایی عامل اسیدپاشی را شروع کردند و به بررسی فیلم‌های ضبط‌شده در دوربین‌های مداربسته ساختمان‌هایی پرداختند که مشرف به محل حادثه بود. یکی از این دوربین‌ها لحظه اسیدپاشی را ضبط کرده بود و مأموران تصویر مردی را به‌دست آوردند که عامل این حادثه بود.

سرهنگ بیدمشکی، رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: با بررسی بانک اطلاعاتی پلیس معلوم شد که تصویر به‌دست‌آمده متعلق به یک مجرم سابقه‌دار به نام مراد است. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد به‌تازگی از زندان آزاد شده است و مأموران در ادامه توانستند محل زندگی او را شناسایی و وی را دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه در جریان اسیدپاشی این مرد 100میلیون تومان خسارت به‌خودروی مدل بالای شاکی وارد شده بود، تصریح کرد: متهم به اداره آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌ها به اسیدپاشی اعتراف کرد. او گفت که مدتی قبل وقتی در زندان به‌سر می‌برده مرد پولداری به او کمک کرده از زندان آزاد شود و به همین دلیل همیشه به‌دنبال راهی بوده تا دینش را نسبت به این مرد ادا کند. پس از مدتی نیز وقتی متوجه شده که مرد پولدار با صاحب خودروی تویوتا لندکروز اختلاف دارد، تصمیم گرفته با اسیدپاشی به‌خودروی وی از او انتقام بگیرد و با این روش محبت مرد پولدار را جبران کند. سرهنگ بیدمشکی افزود: پس از اعترافات متهم، او با قرار قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

کد خبر 233399
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز