شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

گروه حوادث: مرد مسلح که به‌خاطر اختلافات مالی، برادرش را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود بعد از یک‌ماه فرار دستگیر شد.

ساعت 7صبح 22مرداد‌ماه سال‌جاری شهروندان در بازار فرش تهران در خیابان مصطفی خمینی صدای تیراندازی شنیدند و بعد از خارج شدن از مغازه‌های خود مرد مسلحی را دیدند که ترک یک موتور نشست و متواری شد. آنها همزمان متوجه خودروی گلفی شدند که نبش یک کوچه پارک شده بود و یکی از بازاریان معروف روی فرمان ماشین غرق در خون افتاده بود.

بلافاصله موضوع به پلیس اطلاع داده شد و دقایقی بعد تیمی از کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی پایتخت به همراه قاضی جمشیدی بازپرس ویژه قتل در محل حادثه حاضر شدند. در بررسی‌ها مشخص شد که قربانی مرد 64ساله‌ای است که بر اثر شلیک گلوله به کام مرگ رفته است. وی صاحب یکی از فرش‌فروشی‌های بازار بود که مقابل مغازه‌اش به قتل رسیده بود.

کارآگاهان در نخستین مرحله به تحقیقات میدانی پرداختند که یکی از شاهدان حادثه به مأموران گفت: امروز صبح در خیابان مصطفی خمینی در حال رفتن به محل کارم بودم که ناگهان مرد مسلحی را دیدم که مقابل خودروی گلف (فاصله 2متری) ایستاده بود و دیوانه‌وار شلیک می‌کرد. پشت فرمان خودرو هم مرد میانسالی بود که قصد داشت ماشینش را پارک کند که با دیدن مرد مسلح غافلگیر شده بود.

وی ادامه داد: عامل جنایت بعد از تیراندازی پا به فرار گذاشت و به سمت کوچه‌ای رفت، من نیز به‌دنبال او رفتم که ناگهان وی سوار موتوری شد که راکب آن منتظرش ایستاده بود و در یک چشم به‌هم زدن هردو فرار کردند. بعد از اظهارات شاهدان حادثه، مأموران 7پوکه در مقابل خودروی مقتول پیدا کردند و چون سرقتی در محل صورت نگرفته بود فرضیه قتل با انگیزه انتقام‌جویی قوت یافت. مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در تجسس‌های خود دریافتند که مقتول با برادر خود اختلاف مالی داشته که به گفته شاهدان وی پیش از این چندین بار مقتول را به مرگ تهدید کرده بود. ردیابی‌ها برای شناسایی برادر قربانی ادامه داشت تا اینکه هفته گذشته مأموران موفق شدند متهم را در یکی از شهرهای استان اصفهان دستگیر کنند. وی در بازجویی‌های اولیه انگیزه خود را از جنایت اختلاف مالی بیان کرد. در همین حال متهم در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفته است تا در تحقیقات تکمیلی، زوایای پنهان پرونده آشکار شود.

کد خبر 231888
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز