عملیات مشترک پلیس آگاهی و مأموران اطلاعات با دستگیری عاملان اختلاس ۱۰میلیارد تومانی از یکی از بانک‌ها پایان یافت.

سرهنگ محمدحسن جعفری‌نژاد، رئیس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این خبر گفت: در جریان این اختلاس، کارمند یکی از بانک‌ها که مسئولیت صندوق بانک را بر عهده داشت، اقدام به انتقال حدود 10میلیارد تومان به حسابی در بانکی در تهران کرده بود و دارنده شماره حساب مقصد نیز با ارتباط با افرادی دیگر به‌صورت نقدی اقدام به خرید یورو، سکه و دیگر ارزهای رایج با استفاده از این مبلغ در تهران کردند.

وی افزود: بعد از شناسایی متهمان، تیم‌های تحقیق با هماهنگی و دریافت نیابت قضایی از دادستان به محل‌های سکونت و کار متهمان اعزام و توانستند 5 عضو باند را دستگیر کنند. وی با اشاره به اینکه دستگیری متهمان اصلی با همکاری نیروهای اطلاعات صورت گرفت، ادامه داد: از متهم ردیف اول که کارمند بانک بود، تحقیق صورت گرفت اما وی ابتدا از گفتن حقیقت خودداری کرد. با این حال در ادامه بازجویی‌ها، وی اعتراف کرد و گفت که اختلاس را قبول دارد.

او مدعی شد که با هماهنگی سایر اعضای باند، در ابتدا حدود 3میلیارد و بعدا مبالغ دیگر و در مجموع 10میلیارد تومان به‌حساب مقصد واریز کرده و بعد از اتمام کار راهی تهران شده تا این مبلغ را با همکاری همدستانش به سکه و ارز تبدیل و بین هم تقسیم کنند. وی افزود: بعد از تقسیم مبلغ نیز عده‌ای با استفاده از این پول اقدام به خرید خودروی گران قیمت، آپارتمان، ویلا و منزل مسکونی در شهرهای تهران، شمال کشور و شاهین‌شهر اصفهان کردند تا اینکه همگی دستگیر شدند. براساس این گزارش، اموال شناسایی شده متهمان ضبط شده و در اختیار بانک مورد نظر قرار گرفته است.

کد خبر 231271
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز