گروه حوادث: ۲سارق افغانی پس از آزادی از زندان باندی ۲نفره تشکیل دادند و تصمیم به سرقت از خانه‌ها گرفتند.

متهم

آنها پس از شناسایی خانه‌ای که به‌نظر می‌رسید کسی داخل آن نیست، وارد آنجا شدند اما زمانی که پسربچه‌ای 12ساله را مقابل خود دیدند، دست به جنایتی هولناک زدند. ساعت 13:30سیزدهم شهریور، زن جوان پس از خرید، به خانه‌شان در شهرستان زاهدان برگشت اما هرچه زنگ زد، کسی در را باز نکرد. پیش از اینکه او خانه را ترک کند، پسربچه 12ساله‌اش در خانه بود و زن که نگران شده بود، کلیدش را در قفل در چرخاند و وارد خانه شد. او به محض ورود به پذیرایی با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شد و در چشم بر هم زدنی، صدای گریه و شیون‌هایش، همسایه‌ها را باخبر کرد.

وقتی ماجرا به پلیس گزارش شد، مأموران با حضور در خانه ویلایی جسد غرق خون پسربچه‌ای را دیدند که به طرز وحشتناکی به قتل رسیده بود. این در حالی بود که تمامی اموال باارزش خانه ناپدید شده و معلوم بود که به سرقت رفته است. تیمی از کارآگاهان جنایی وارد عمل شدند و از آنجا که به‌نظر می‌رسید پسربچه از سوی دزدان به قتل رسیده، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عاملان جنایت شروع شد.

سرقت 4میلیونی

بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که ارزش اثاثیه به سرقت رفته از سوی دزدان در حدود 4میلیون تومان بوده است. خیلی زود فهرستی از اموال مسروقه تهیه شد و مأموران که تصور می‌کردند دزدان به‌زودی اموال مسروقه را به فروش خواهند رساند، جست‌وجو در مغازه‌های دست‌دوم‌فروشی و سمساری‌ها را آغاز کردند. از سوی دیگر، با توجه به اینکه احتمال می‌رفت سارقان با خانواده مقتول آشنا بوده‌اند، کسانی که با این خانواده رفت‌وآمد داشتند یا همسایه بودند نیز زیر نظر گرفته شدند.

اولین سرنخ

طولی نکشید که نخستین سرنخ به‌دست آمد و مأموران تعدادی از اثاثیه به سرقت رفته از خانه قربانی را در یکی از مغازه‌های سمساری پیدا کردند. صاحب مغازه مدعی بود که این لوازم را از مردی افغانی به نام مهرالله خریداری کرده است. جست‌وجو برای دستگیری این مرد آغاز شد و 16شهریورماه، وی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. مرد جوان در بازجویی‌های اولیه مدعی شد که بی‌گناه است و از ماجرای سرقت خبر ندارد اما وقتی معلوم شد که او سابقه‌دار است و پیش از این نیز به اتهام سرقت از منزل دستگیر شده و به زندان افتاده است، بازجویی از وی ادامه یافت.

مرد جنایتکار که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت لب به اعتراف گشود و مدعی شد که قتل را با همدستی یکی از دوستانش انجام داده است. او گفت: من و همدستم مدتی بود که از زندان آزاد شده بودیم و تصمیم گرفتیم دست به سرقت از خانه‌ها بزنیم. ما خانواده مقتول را نمی‌شناختیم و تصور می‌کردیم که کسی در خانه نیست. برای همین بود که آنجا را برای سرقت انتخاب کردیم. من و همدستم از دیوار بالا رفتیم و به داخل حیاط پریدیم. بعد با خیال راحت وارد خانه شدیم اما زمانی که می‌خواستیم سرقت را شروع کنیم، پسربچه‌ای را مقابل خودمان دیدیم. وحشت کرده بودیم و از ترس اینکه مبادا او ما را شناسایی کند، به وی حمله کردیم. پس از اینکه او را به قتل رساندیم، دست به سرقت اموال باارزش زدیم و بخش زیادی از آنها را به قیمت 500هزار تومان به سمساری فروختیم.

پایان وحشت

سرهنگ عطار، رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان با بیان این خبر به همشهری گفت: پس از اعترافات متهم، همدست او نیز شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. وی با اشاره به اینکه این جنایت آنقدر هولناک بود که باعث ایجاد رعب و وحشت در میان مردم محل شده بود، تصریح کرد: خوشبختانه با انجام اقدامات تخصصی، در مدت کوتاهی متهمان که 20 و 22ساله بوده و هر دو از اتباع افغانی هستند، شناسایی و دستگیر شدند و همین مسئله باعث شد تمامی شایعات و ترس که از بروز این جنایت در بین مردم به‌وجود آمده بود، از بین برود.وی ادامه داد: هر دو متهم سابقه سرقت از منزل دارند و در حال حاضر تحقیقات از آنها ادامه دارد تا دیگر جرائم احتمالی‌شان نیز کشف شود.

 

کد خبر 230440
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز