گروه حوادث: شباهت عجیب مرد جوان با تصویر چهره‌نگاری شده یک سارق کیف قاپ، راز جنایت ۱۳ساله را فاش کرد.

مدتی قبل مأموران پلیس جزیره کیش هنگام گشتزنی در خیابان‌ها مردی را دیدند که چهره‌اش شباهت زیادی به تصویر چهره‌نگاری شده یک کیف قاپ تحت تعقیب داشت. این مرد دستگیر شد و به کلانتری انتقال یافت اما مدعی شد که کیف قاپ نیست و جرمی مرتکب نشده است. با این حال مأموران برای کشف حقیقت به انگشت نگاری از وی پرداختند و نتیجه انگشت‌نگاری رازی هولناک را فاش کرد. درحالی‌که مرد مظنون خود را علی معرفی کرده بود، انگشت نگاری ثابت کرد که وی وحید نام دارد و یک مجرم سابقه‌دار است که تحت‌تعقیب پلیس سیستان و بلوچستان قرار دارد.

بررسی‌ها نشان می‌داد که وحید 3فقره سابقه کیفری در پرونده‌اش ثبت شده که مهم‌ترین آنها، سرقت مسلحانه و قتل است. طبق اطلاعات به‌دست آمده از سوی پلیس، در سال 79وحید با همدستی 2پسرعمویش در جاده بم به ایرانشهر، راه یک تریلی را سد کرده و راننده را با شلیک گلوله به قتل می‌رسانند. آنها سپس دست به سرقت تریلی و بارش می‌زنند اما مدتی بعد پلیس آنها را شناسایی و دستگیر می‌کند.

وحید بعد از دستگیری، موفق به فرار می‌شود و از همان زمان پلیس شهرستان ایرانشهر در تعقیب او بوده است تا اینکه مأموران پلیس کیش، خیلی اتفاقی و فقط به‌خاطر شباهت این مرد با تصویر چهره نگاری شده یک کیف قاپ او را دستگیر می‌کنند. با این اطلاعات، مظنون به کیف‌قاپی لب به اعتراف گشود و به ارتکاب قتل و سرقت مسلحانه و فرار از زندان اقرار کرد. او گفت که بعد از فرار از زندان، به پاکستان گریخته و 2سال در آنجا مخفیانه زندگی می‌کرده تا اینکه دوباره تصمیم گرفته به ایران برگردد و در این مدت در شهرهای مختلف با هویت جعلی زندگی می‌کرده است. رئیس پلیس آگاهی کیش با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات این مرد، وی در اختیار پلیس استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

کد خبر 230865
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز