سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

گروه حوادث: مرد شیشه‌ای بعد از قتل پیرمرد تنها، با خانواده او تماس گرفت و از آنها خواست تا فورا خودشان را به خانه برسانند.

متهم

صبح دوم مرداد، وقتی تلفن همراه دختر جوان زنگ خورد و او شماره پدرش را روی صفحه گوشی دید، بلافاصله پاسخ داد اما به جای پدر، صدای لرزان مرد غریبه‌ای را شنید که می‌گفت: خودتان را خیلی زود به خانه برسانید.همین تماس کافی بود تا دختر جوان و مادرش سراسیمه به خانه برگردند اما آنها به محض ورود به اتاق خواب جسد پدر خانواده را دیدند که روی تخت افتاده بود.

با گزارش ماجرا به پلیس، تحقیقات آغاز شد و مأموران پس از حضور در محل جنایت دریافتند که مقتول، پیرمرد 70ساله‌ای به نام ابراهیم است که در اثر خفگی به کام مرگ رفته است. دختر مقتول به مأموران گفت: امروز در محل کارم بودم که ناگهان موبایلم زنگ خورد. شماره پدرم بود اما صدای مرد غریبه‌ای از پشت خط به گوش می‌رسید. من که وحشت کرده بودم با مادرم تماس گرفتم، او هم عنوان کرد که لحظه‌ای قبل فرد غریبه‌ای با وی تماس گرفت و همان حرف‌ها را به او نیز گفته است.

وی ادامه داد: من و مادرم که نگران شده بودیم، خودمان را به خانه رساندیم اما پدرم به قتل رسیده بود و از عامل جنایت اثری نبود.
کارآگاهان در بررسی‌های میدانی دریافتند که پس از جنایت گوشی تلفن همراه مقتول، یک دستگاه دوربین عکاسی، دستگاه دی‌وی‌دی و چندین لباس مردانه به سرقت رفته است.

با توجه به شواهدی که در صحنه جنایت به چشم می‌خورد، مأموران دریافتند که قتل از سوی یک آشنا رخ داده است؛ فردی که به راحتی وارد خانه شده و مقتول از او پذیرایی کرده است. در این مرحله، تحقیقات پلیس روی آشنایان قربانی متمرکز شد تا اینکه مأموران به جوان 29ساله‌ای به نام علی که به تازگی با مقتول آشنا شده بود، رسیدند.

تیم تحقیق راهی محل سکونت این مرد در منطقه هشتگرد شدند اما علی همزمان با وقوع جنایت از خانه فراری شده بود. کارآگاهان در تحقیق از خانواده علی دریافتند که او پیش از خارج از شدن از خانه یک گوشی موبایل به برادرش تحویل داده که دختر و همسر مقتول بعد از مشاهده گوشی تلفن همراه، عنوان کردند که این گوشی متعلق به مقتول است.

شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد کسی جز علی عامل جنایت نیست و به همین دلیل کارآگاهان به ردیابی‌های خود ادامه دادند تا اینکه سرانجام مخفیگاه وی را در کرج شناسایی کردند. تیم تحقیق دهم شهریور‌ماه با دریافت نیابت قضایی راهی کرج شدند و پسر جوان را دستگیر کردند.

در تحقیقات مشخص شد که متهم اعتیاد به شیشه دارد. وی که همه شواهد را علیه خود می‌دید در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و به قتل پیرمرد اعتراف کرد. او در توضیح ماجرا گفت: مدتی پیش در خیابان جمهوری با مقتول آشنا شدم. چون او پسری نداشت به‌تدریج ارتباط ما هر روز بیشتر شد تا جایی که مقتول همیشه می‌گفت که مرا مثل پسر نداشته‌اش می‌داند.

وی ادامه داد: روز حادثه به خانه مقتول رفته بودم تا از او مقداری پول قرض بگیرم اما زمانی که متوجه شد این پول را برای خرید موادمخدر می‌خواهم شروع کرد به نصیحت کردن من. او گفت که باید مواد را ترک کنم و حاضر نشد پولی به من قرض بدهد. من که آن روز واقعا به مواد نیاز داشتم، با او درگیر شدم ابتدا ضربه‌ای به‌صورتش زدم که روی تخت افتاد و بعد او را کشتم. مرد جنایتکار افزود: پس از بستن دستان مقتول، به سراغ پول‌های داخل خانه رفتم اما وقتی هیچ پولی پیدا نکردم اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه، دستگاه دی‌وی‌دی و... کرده و به جز گوشی تلفن همراه ، مابقی آنها را در جنوب تهران به قیمت ناچیزی به‌دست فروشان فروختم تا هزینه خرید مواد خود را تهیه کنم.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف پسرجنایتکار، قرار بازداشت موقت از سوی قاضی پرونده صادر شده و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

کد خبر 229707
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز