همشهری آنلاین: عضو هیات انتخاب چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد گفت: در سال های اخیر توجه به تحقیق و پژوهش در فیلم های آموزشی ایرانی مشهود و قابل لمس است که این مساله نشان از رشد کیفی آنها دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، سیروس حسن پور در گفت و گو با ستاد اطلاع رسانی این جشنواره اظهار کرد: در این دوره از جشنواره نیز فیلم‌های قابل توجهی به دبیرخانه رسیده که از کیفیت خوبی برخوردارند.

وی با اشاره به پیشرفت فیلم سازان ایرانی در حوزه تولید فیلم های آموزشی گفت: یکی از مهمترین ویژگی فیلم‌های این دوره از جشنواره که به صورت کلی در فیلم‌های سال‌های اخیر نیز مشهود بوده، تحقیق و پژوهش در کارهاست که سبب شده کیفیت آثار افزایش پیدا کند.

حسن پور بیان کرد: بی‌شک برگزاری این جشنواره در این رشد کیفی تاثیرگذار بوده اما باید انتظار داشت که حمایت های همه جانبه در بخش های مختلف از اینگونه فعالیت ها افزایش یابد.

این فیلم ساز با مقایسه آثار ایرانی و خارجی در تولید فیلم های آموزشی افزود: آثار کشورهای خارجی به دلیل امکانات و شرایط تولید فیلم های آموزشی سطح مشخصی دارند و آثار موفقی هستند اما باید تاکید کرد که آثار ایرانی نیز روند رو به رشدی را در سال های اخیر طی کرده اند.

حسن پور ادامه داد: درصورت ورود دفتر کمک آموزشی در این زمینه و ارائه سفارش های لازم برای تولید فیلم های کمک آموزشی می‌توان انتظار کیفیت بالاتر نیز در این عرصه داشت.

وی تاکید کرد: البته ما باید پیش شرط های لازم را رعایت کنیم تا آثار رنگ و بوی سفارش زدگی به خود نگیرند و از حد استاندارد مورد انتظار نیز عدول نکنند.

حسن پور همچنین گفت: باید زمینه لازم را برای ترغیب علاقه مندان فراهم کرد تا فیلمسازان که اینک بیشتر به کارهای مستند علمی می پردازند به حوزه فیلم آموزشی نیز بیشتر ورود کنند.

این عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم رشد ادامه داد: جایگاه و تاثیرگذاری فیلم های آموزشی برای هرکسی مشخص است لذا در زمینه اقتصاد این حوزه نیز باید اهتمام بیشتری داشته باشیم و همه نهادهای متولی ازجمله آموزش و پرورش نیز به صورت جدی تر به این بخش بپردازند.

وی گفت: درصورت حمایت بیشتر همگان از این بخش می توان امیدوار بود که در آینده در کنار سیستم سخت افزاری در حوزه فیلم های آموزشی بتوانیم به حوزه های نرم افزاری و محتوابخشی نیز بیشتر بپردازیم.

کد خبر 233910
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز