گروه دانش و سلامت: سیدمحمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در مراسم تقدیر از اعضای کانون‌های سالمندان گفت: سالمندی جمعیت پدیده‌ای غیرقابل اجتناب است که با پیشرفت و توسعه جوامع خود را نشان می‌دهد.

سالمندان

اگر برای رویارویی با آن دوراندیشی‌های لازم و سیاست‌های درست را اتخاذ کرده باشیم بزرگ‌ترین فرصت برای ارتقای فرهنگ عمومی است.به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دکتر سیدمحمدهادی ایازی در مراسم تقدیر از اعضای کانون‌های سالمندان که 8مهر به میزبانی منطقه5 در بوستان جوانمردان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: سالمندی یک واقعیت اجتماعی است که پذیرش آن زمینه بهره‌مندی از تجارب ارزشمند این قشر در اداره امور را فراهم می‌کند.

وی گفت: سالمندان 13درصد از جمعیت پایتخت و 6میلیون از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که 25درصد از کل جمعیت کشور در سال 1430سنین سالمندی را تجربه می‌کنند و برای رویارویی با این پدیده می‌باید آمادگی‌های لازم را کسب کنیم. ایازی ادامه داد: زمانی کمبود فضای آموزشی در مقاطع دبستان و راهنمایی و زمانی جمعیت یک‌میلیونی جوانان که برای ورود به دانشگاه با هم رقابت می‌کردند دغدغه مسئولان بود. قطعا در آینده پدیده سالمندی جمعیت موضوع اصلی جامعه خواهد بود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران تصریح کرد: سالمندی جمعیت، پدیده‌ای غیرقابل اجتناب است که با پیشرفت و توسعه جوامع خود را نشان می‌دهد. اگر برای رویارویی با آن دوراندیشی‌های لازم و سیاست‌های درست را اتخاذ کرده باشیم بزرگ‌ترین فرصت برای ارتقای فرهنگ عمومی است.

وی گفت: شهروندان ارشد شهر با ارزش‌ترین مشاوران مدیریت شهری هستند و با حضور خود در فعالیت‌های اجتماعی علاوه بر همکاری در اداره امور شهر پیام مشارکت و همدلی را به جوانان منتقل خواهند کرد. ایازی با اشاره به آمار عضویت 60هزار سالمند در کانون‌های محلی سالمندان شهر تهران عنوان کرد: سالمندان با حضور خود در عرصه‌های اجتماعی بهترین گام را برای احیای حقوق اجتماعی خود برمی‌دارند و دیگران را با توانایی‌های خود آشنا می‌سازند.

معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهردار تهران افزود: وجود 2هزار بوستان و راه‌اندازی 1200ایستگاه تندرستی در سطح شهر، فضای تفرجی مناسبی را در اختیار گنجینه‌های شهر قرار می‌دهد تا با طی کمترین مسیر از منزل بتوانند تحرک جسمانی داشته باشند. در این مراسم که به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 5شهرداری تهران انجام شد از 1200 عضو کانون‌های سالمندی محله‌های شهر تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 233395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز