کارشناسان سلامت و محیط‌زیست در یک مطالعه جدید تأکید کردند که کاهش حجم گازهای گلخانه‌ای، یکی از راهکارهای مؤثر برای کاهش خطر مرگ‌ومیر زودرس انسان‌ها به‌ویژه در شهرهای بزرگ است.

گازهای گلخانه ای


به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، در یک مطالعه آماری جدید پیش‌بینی شده که کاهش گازهای گلخانه‌ای می‌تواند تا سال 2100میلادی هر سال از 3میلیون مورد مرگ‌ومیر زودرس در انسان‌ها پیشگیری کند. تولید بیشتر گازهای گلخانه‌ای هم‌اکنون به‌عنوان عامل تشدیدکننده گرمای جهانی شناخته شده است.

گازهای گلخانه‌ای به‌ویژه دی‌اکسید کربن با به دام انداختن گرما در داخل جو به گرم شدن هر چه بیشتر زمین می‌انجامد و به گفته بسیاری از کارشناسان، فعالیت‌های انسانی یکی از دلایل مهم افزایش تولید گاز دی‌اکسید کربن و تشدید پدیده گرمایش جهانی است. جیسون وست از کارشناسان دانشگاه کارولینای شمالی در این رابطه گفت: در این بررسی‌ها دریافتیم که کاهش حجم گازهای گلخانه‌ای می‌تواند تا سال 2030میلادی سالانه از مرگ زودرس 300تا 700هزار نفر بکاهد که دوسوم آن در چین اتفاق خواهد افتاد.

وست همچنین اظهار داشت: در مطالعات خود به این نکته رسیدیم که کاهش گازهای گلخانه‌ای به کاهش قابل توجه آلاینده‌های هوا در مقیاسی گسترده می‌انجامد، بنابراین تأثیر چشمگیری بر بقای موجودات زنده دارد.

کد خبر 232760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز