همشهری‌آنلاین: روند نزولی در بهای نفت خام همچنان در بازارهای جهانی ادامه دارد و هر بشکه نفت اوپک طی هفته گذشته بیش از ۷ دلار سقوط قیمت را تجربه کرده است.

به گزارش موج، بهای نفت خام در بازارهای جهانی همچنان روند نزولی را طی می کند و کاهش تنش در روابط کشورهای مختلف جهان طی نشست مجمع عمومی سازمان ملل این روند را تشدید کرده است.

بر همین اساس، هر بشکه نفت شیرین سبک آمریکا موسوم به وست تگزاس اینترمیدیت در روز پنج‌شنبه 4 مهر در بازار سنگاپور برای تحویل در ماه نوامبر با 36 سنت کاهش به 102 دلار و 30 سنت معامله شد.

این در حالی است که در پایان معاملات روز چهارشنبه 3 مهر بهای نفت شیرین سبک آمریکا در بازار نیویورک با 47 سنت کاهش به بشکه‌ای 102 دلار و 66 سنت رسیده بود.

بهای نفت برنت دریای شمال نیز در معاملات پنج‌شنبه بازار سنگاپور با 24 سنت کاهش به بشکه‌ای 108 دلار و 8 سنت رسید و این در حالی است که بهای این نوع نفت خام نیز در بازار لندن روز گذشته برای تحویل در ماه نوامبر با 32 سنت کاهش به بشکه‌ای 108 دلار و 32 سنت رسیده بود.

همچنین بهای سبد نفتی اوپک که نفت خام ایران را نیز شامل می‌شود در آخرین معاملات به ثبت رسیده عصر روز گذشته با 76 سنت کاهش نسبت به روز قبل به 105 دلار و 76 سنت رسید.

کارشناسان همچنان میانگین بهای 118 دلار را برای هر بشکه نفت خام طی سال جاری میلادی پیش‌بینی می‌کنند.

کد خبر 232718
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز