همشهری آنلاین: بهای نفت روز پنجشنبه در بازارهای معاملات آسیا به دلیل آنچه که انتشار قریب الوقوع گزارش ذخایر نفتی آمریکا و احتمال بهبود وضعیت اقتصادی این کشور، عنوان شده است ، افزایش یافت.

قیمت نفت

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، نفت سبک شیرین وست تگزاس اینترمدی ایت برای تحویل در ماه فوریه (بهمن/اسفند) با 22 سنت افزایش در معاملات اواسط روز به 987 سنت دلار و 64 سنت در هر بشکه رسید و نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه فوریه (بهمن/اسفند) با 17 سنت افزایش، 110 دلار و 97 سنت در هر بشکه معامله شد.

سانجیو گوپتا رییس بخش نفت و گاز در شرکت مشاوره‌ای ای وای معتقد است که قیمت نفت به دلیل نشانه‌هایی از احیای وضعیت اقتصادی تا حدی افزایش یافته است.

ˈکلی توئهˈ کارشناس بازار در موسسه ˈآی جی مارکتسˈ در سنگاپور نیز گفت: سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار ذخایر نفتی آمریکا در روز جمعه هستند، این گزارش که معمولا روز چهارشنبه منتشر می‌شد به دلیل تعطیلات سال نو با تاخیر منتشر می‌شود.

به گفته تحلیلگرانی که با پایگاه اطلاع رسانی ˈداوجونزˈ گفت و گو کرده‌اند، بطور متوسط پیش بینی می‌شود ذخایر نفت خام دو میلیون و 200 هزار بشکه در هفته گذشته کاهش یافته باشد.

توئه گفت: همه منتظر اعلام آمار ذخایر نفت جهان هستند. به نظر من هیچ عامل دیگری در تاسیسات زیربنایی تغییر نکرده به همین دلیل روند افزایش قیمت‌ها چندان محسوس و شدید نخواهد بود.

غیر از این ، سرمایه گذاران شرایط را در ایران بعد از اعلام خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مبنی بر احتمال اجرای توافق ژنو در 20 ژانویه (اول بهمن) به شدت زیر نظر دارند.

کد خبر 244403
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز